روایت رضایی از آینده تاریک اروپا/ اروپایی‌ها از نجابت ایرانیان، سوءاستفاده نکنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر آلمان با بیان این ترامپ امضای همه کشورها در برجام را بی اعتبار کرده است، گفت: اروپا باید در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی کند.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی مجمع تشخیص مصحلت نظام، محسن رضایی، پیش از ظهر سه شنبه در دیدار میکائیل کلور سفیر آلمان در تهران اظهار داشت: در کشور ما اقوام ایرانی بیش از چند هزار سال است که در کنار هم زندگی می کنند. ایران بارها اشغال شده اما این پیوند اقوام گسسته نشده و همه به زندگی برادرانه خود ادامه می دهند.

وی با یادآوری این که در جنگ تحمیلی هم این همبستگی را بارها مشاهده کردیم، افزود: آذربایجانی ها، بختیاری ها، مردم بلوچ و سایر اقوام درکنار برادران عرب برای آزادسازی خوزستان علیه صدام در قالب سپاه و بسیج به طور داوطلبانه جنگیدند. در شرایطی که لهجه های این اقوام متفاوت بود، اما در جبهه ها قلب هایشان به هم نزدیک بود. این مورد یک رویداد بی نظیر و خاص ملت ایران است و ما با وجود این مردم، به آینده ایران و جمهوری اسلامی بسیار امیدوار هستیم.

رضایی با اشاره به روند آهسته و کم تاثیر همکاری اروپائیان با ایران تصریح کرد: از اروپایی ها گله مندیم. متاسفانه اروپا پاسخ مناسبی در برابر همکاری های ایران ارائه نمی کند. اروپا چند ماه است که به دنبال ایجاد کانال مالی است اما برخی کشورها در این اتحادیه همکاری مناسبی ندارند. اروپایی ها در صحبت حمایت اما در عمل همکاری نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که این یک اشتباه استراتژیک است که اروپایی ها مرتکب می شوند، تاکید کرد: انتظار داریم که این پیام منتقل شود که از نجابت ایرانیان، سو استفاده نشود. اروپا نباید فرصت این همکاری را از دست بدهد. دولت و وزیر خارجه ما به همکاری با اروپا واقعا اعتقاد دارند. تا دیر نشده از این فرصت استفاده کنید.

وی در ادامه با قدردانی از دعوت آلمان از هیات نمایندگی مجمع، اظهار داشت: ما باید گفتمان نخبگان بین ایران و اروپا را فراتر از سیاستمداران آغاز کنیم. شکست خوردگانی که از ایران به اروپا رفته اند، نمایندگی ملت ایران را ندارند. آنها اطلاعات دقیقی از ایران ندارند یا به شما نخواهند گفت. سوال مهمی که وجود دارد این است که ما علیه صدام و داعش و مواد مخدر جنگیده ایم و شهید داده ایم، شما هم با این گروه ها موافق نبودید، چه کشوری بهتر از ایران، در این موارد عمل کرده است.

رضایی اضافه کرد: سعودی هایی که با داعش و صدام همکاری کرده و از قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه حمایت می کند، به شما نزدیک شده! این موضوع را باید نخبگان ما و شما بنشینند و برای ملتهای اروپایی تبیین کنند. اگر اروپا نتواند استقلال خودش را در برابر آمریکا نشان دهد، آینده تاریکی در انتظار اروپا است. اوضاع فرانسه را ببیند. مردم فرانسه هویت مستقل از اروپا می خواهند. اروپا هویت خودش را نتوانسته تثبیت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که استقلال اروپا به این کشورها هویت می دهد، گفت: آقای مکرون و شرودر گفته اند که ما نوکر آمریکا نیستیم. مردم اروپا این موضوع را در عمل می خواهند. ترامپ تعرفه سنگین وضع کرده و امضای همه کشورها در برجام را بی اعتبار کرده است. این تحقیر اروپاست.

رضایی افزود: این هویت شماست که به خطر افتاده و اگر این هویت بازیابی نشود، فرانسه هم در 10 سال آینده از اروپا جدا می شود و اتحادیه دچار مشکل می شود. توصیه ما این است که برجام را جدی بگیرید. اروپا باید در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی کند. مردم شما نگاهشان به آمریکا عوض شده است.ما در ایران صبر زیادی را از خود نشان داده ایم، رهبری و مردم ما صبورانه و نجیبانه منتظر اقدام اروپا هستند. اگر همکاری نشود، اوضاع بر می گردد. این جمله من دیپلماتیک نیست، یک پیش بینی است. در هشت ماه آینده اروپا توسط ملت ایران مورد آزمون قرار می گیرد.
 

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =