درختان شهر سنندج شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای انجام برداشت آمار و اطلاعات، درختان معابر اصلی سطح شهر سنندج پلاک کوبی شده و دارای شناسنامه می شوند.

شرمین شریفی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: در راستای اجرای ماده دو لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهرها، شهرداری مکلف است در محدوده قانونی و حریم شهر در مدت یک سال برای درختان شناسنامه تهیه کند.

وی افزود: شناسنامه درختان شامل تعداد، نوع، سن و محیط بن درختان محل های مشمول این قانون تنظیم شده و شهرداری ها هر پنج سال یک بار موظف هستند، ممیزی اطلاعات درختان را انجام دهند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: به استناد این ماده قانونی درختان شهر شامل درختان معابر، میادین، بزرگراه ها و پارک ها پس از تنظیم و ثبت مشخصات توسط این سازمان باید پلاک کوبی شوند.

وی با اشاره به آغاز برداشت اطلاعات درختان معابر اصلی شهر گفت: در فاز اول اجرای طرح آمار و اطلاعات درختان معابر اصلی و در فاز دوم آمار و اطلاعات درختان موجود در پارک ها و میادین برداشت می شود.
شریفی با بیان اینکه پس از برداشت آمار و اطلاعات درختان نسبت انجام پلاک کوبی آنها اقدام می شود، افزود: پلاک کوبی درختان در حفظ و حراست و جلو گیری از تعرض و قطع شدن آن نقش بسزایی دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =