۱۲ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
فیفا استقلال و پرسپولیس را پولدار کرد

پاداش فدراسیون و تیم‌های باشگاهی فوتبال پس از برگزاری جام‌جهانی 2018 روسیه اعلام شد و بر این اساس استقلال ایران از نظر میزان دریافت پاداش در رده سوم آسیا پس از دو تیم عربستانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فیفا پاداش فدراسیون‌ها و تیم‌های باشگاهی حاضر در جام‌جهانی فوتبال را اعلام کرد و بر این اساس سهم تمامی باشگاه‌هایی که نماینده‌ای در تیم‌های ملی داشتند، مشخص شد.

بر این اساس تیم فوتبال استقلال ایران بیشترین مبلغ را از نظر حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی دریافت کرده است. آبی‌پوشان با دریافت 840 هزار و 510 دلار در رده اول باشگاه‌های ایران قرار دارند و در آسیا جایگاه سوم را کسب کرده‌اند.

تیم‌های فوتبال الهلال و الاهلی عربستان در رده‌های اول و دوم قاره کهن قرار دارند.

در اروپا نیز منچستر سیتی انگلیس با دریافت مبلغی در حدود 5 میلیون دلار در صدر قرار دارد و تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و تاتنهام انگلیس عناوین دوم و سوم را در اختیار دارند.

در بخش سهم کنفدراسیون‌های فوتبال جهان، فدراسیون‌ فوتبال عربستان در حدود 6.5 میلیون دلار، فدراسیون فوتبال ژاپن در حدود 3.7 میلیون دلار و فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در حدود 3 میلیون دلار در رده‌های اول تا سوم قاره آسیا قرار دارند. فدراسیون فوتبال ایران هم مبلغی در حدود 2 میلیون و 254 هزار دلار دریافت کرده است. استقلال، پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

در اروپا هم انگلیس، اسپانیا و آلمان به ترتیب بیشترین مبالغ را از فیفا به واسطه جام جهانی 2018 دریافت کرده‌اند.

از نظر تعداد بازیکن ملی‌پوش که برخی هم به صورت لژیونر به تیم‌های مختلف نقل مکان کرده‌اند، پرسپولیس ایران پس از الهلال و الاهلی عربستان، با 10 بازیکن در رده سوم مقاره کهن قرار دارد.

در اروپا هم باشگاه‌های چلسی، منچستر سیتی و رئال مادرید به ترتیب با دارا بودن 19 بازیکن ملی‌پوش (چلسی و من سیتی) و 18 (رئال مادرید) عناوین اول تا سوم را در اختیار دارند.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    60 12
    باز بگید کیروش هیچ نفعی نداشته اگه تیم ملی دست موتور گازی ها بود جام جهانی که نمی رفتیم هیچ کلی هم جریمه بخاطر روابط بین الملبی ضعیف و تصمیمات نادرست میشدیم
    • US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      3 26
      کاش نمیرفتیم جام جهانی یا تو جام جهانی نتایج مفتضحانه میگرفتیم ولی این اجنبی مربیمان نبود که جای مربی وطنی را گرفته
  • AU ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    56 14
    درود بر کیروش مرد بزرگ حالا وقتشه مدیران استقلال و پرسپولیس پزش رو بدن و این درآمد و نابود کنن با بستن قراردادهای ترکمانچای با بازیکنان بنجول خارجی کاری که خوب بلدن
    • رضابانکی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      1 2
      پبسنهاد میکنم روانپزشک مراجعه کنید تاازانجا مستقیم درامین اباد مستقرتان کنند مشکل روحی روانی دارید انشاالله خداوند سلامت روح وروان بهتون عتایت فرماید ۰برایت فقط متاسفم۰ ۰خدایا این مربی باشرف باغیرت خوش خلق سالم مبتکر خلاق متواضع سالم وباانصاف اروپایی۰ کی روش عزیز۰ را برای ما درپناه خودت از جشم کج اندیشان ابله محفوظ نگه دار ۰
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    11 10
    تو جدول که زده پرسپولیس تیم سوم ای اف سی هست و ده بازیکن داشته.
  • عباس IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    54 0
    استقلال که به برکت قراردادهای مدیران قبلی فیفا نصف مبلغ پاداش ازش کسرکردن دادن برای طلب پروپیچ حالا احتمالا باقیشم میدن برای بویان وجباروف