رهبر انقلاب: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان

رهبر معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز پیامی صادر فرمودند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ٔ حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آن‌جا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح امروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


اجلاس سالانه‌ٔ نماز از سویی نشانه‌ٔ حق‌گزاری در برابر فریضه‌ای است که می‌تواند بر همه‌ٔ اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آن‌ها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ٔ الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند.

نماز آن‌گاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلاء می‌بخشد.

بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ٔ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما
دست‌اندرکاران این اجلاس به‌ویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.

آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد. مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ٔ جامعه است.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
سیدعلی خامنه‌ای         
۱۳ آذر ۱۳۹۷        

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209786

برچسب‌ها