۲۱ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
پرنده ۶۸ ساله دوباره مادر می‌شود/ عکس

«ویزدوم» در ۶۸ سالگی دوباره مادر می‌شود. پرنده آلباتروس به گفته محققان پس از ۶ دهه تخم‌گذاری، مجدداً در جزیره «میدوی آتول» در ۱۲۰۰ مایلی شمال غرب هونولولوی هاوایی روی تخم جدید خوابیده است.

به گزارش خبرآنلاین، ۷ ماه طول می‌کشد تا بچه سر از تخم  بیرون آورد و تا آن زمان ویزدوم همراه با مرد زندگی‌اش به نام Akeakamai به‌طور مرتب از تخم مراقبت کرده و Akeakamai از دریا برایش غذا می‌آورد. {لینک}

ویزدوم قدیمی‌ترین پرنده از نوع کبوتردریایی‌سانان آلباتروس در منطقه است که درنهایت شگفتی مجدداً مادر خواهد شد. زیست شناسان جزیره می‌گویند ۲۹ نوامبر در لانه همیشگی خود ظاهر شد و تخم گذاشت.

به گفته کارشناسان این جزیره مأوای پرندگان زیادی نیست و به همین خاطر فراز و نشیب زندگی ویزدوم به‌خوبی قابل‌ردیابی است. ۷ ماه طول خواهد کشید تا جوجه به دنیا آمده و با رشد بال‌هایش برای پرواز آماده شود.

کبوتر دریایی آلباتروس از تیره بزرگ تندبادان هستند که به‌عنوان بزرگ‌ترین پرندگان دریایی پروازگر ۹۰ درصد از زندگی‌شان را در دریا سپری کرده و بال‌های بلند و باریک و منقار قلاب‌دار دارند و طول بال‌هایشان به ۱۱ فوت معادل ۳.۳ متر می‌رسد. معمولاً اکتبر از دریا به‌سوی جزیره محل تولد خود آمده و تا پایان نوامبر جفت‌گیری کرده وتخم می‌گذارند.

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    12 2
    خدا طول عمر با عزت بش بده... الهی که حداقل تا 32 سال دیگه زنده باشه...