شهردار تبریز: سال ۹۸ برای شهرداری سال عمران خواهد بود

شهردار تبریز گفت: در یک سال گذشته اولویت کاری ما کاهش هزینه های شهرداری با مدیریت هزینه ها بود. در سال ۹۷ تمام تلاش ما برای ساماندهی وضوعیت شهرداری بود که تا حدود زیادی در آن موفق بودیم و سال ۹۸ برای شهرداری سال عمران خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه قبل از شهردار شدن در شورای شهر تبریز حضور داشتم و تا حدود زیادی به مشکلات شهرداری آگاهی داشتم گفت: در آغاز کار تلاش کردیم تا وضعیت موجود شهرداری را با برنامه‌هایی که داشتیم هماهنگ کنیم.

شهردار تبریز مسائلی از قبیل نیروی مازاد، بدهی های مالی شهرداری اعم از وام، اوراق مشارکت و بدهی به اشخاص، پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده را از مشکلات عمده سال های گذشته شهرداری دانست و گفت: رکود مسکن و مشکلات درآمدی که برای شهرداری وجود داشت باعث بوجود آمدن این مسائل شده بود که تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا وضعیت را به آرامش و سکون برسانیم.

شهین باهر با تاکید بر کاهش هزینه ها را در اولویت کاری قرار دادیم اظهار داشت: با تلاش گسترده بسیاری از هزینه های مازاد را کاهش دادیم و این اقدام باعث افزایش درآمد ما نسبت به سال های گذشته شد.

وی در خصوص نیروی مازاد نیز گفت: نزدیک ۵۰۰ نفر از همکارانمان را که به شرایط بازنشستگی رسیده بودند بازنشسته کردیم، برخی از قراردادهای غیر ضروری را لغو کردیم و از سوی دیگر برخی از برون سپاری هایی را که وجود داشت در مناطق با راه اندازی کارگاه امانی به شهرداری بازگرداندیم  به تا از نیروی کاری مازادی که داشتیم بتوانیم استفاده کرده و آنها را ساماندهی کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به مطالبات شهرداری از دستگاه های مختلف گفت: در یکسال گذشته بخش گسترده ای از مطالبات شهرداری را وصول کردیم و این روند برای وصول تمام مطالبات شهرداری ادامه خواهیم داد.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه در سال گذشته شاهد افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری تبریز بودیم خاطرنشان کرد: ما با افتتاح کارخانه آسفالت توانستیم خدمات بیشتر و با کیفیت تری به شهروندان ارائه کنیم و از طرف دیگر شاهد کاهش هزینه ها نسبت به سال های گذشته باشیم.

شهردار تبریز افزایش سرانه فضای سبز را از اصلی ترین اقدامات شهرداری در سال گذشته دانست و گفت: هیچ چیز به اندازه فضای سبز و سلامت شهروندان برای ما اهمیت ندارد. او ادامه داد: در یکسال گذشته ۱۵ پارک محله ای افتتاح کردیم و تلاش می کنیم در کنار پارک های محله ای، چند پارک بزرگ منطقه ای مانند آرپادره سی، عباس میرزا و ائل باغی زا تکمیل و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان از آنها استفاده کنند.

وی با درخواست از شهروندان برای همکاری در مسائل مختلف شهری گفت: اگر مشارکت شهروندان با شهرداری نبود بسیاری از پروژه ها انجام نمی شد و بر همین اساس از همه شهروندان درخواست می کنیم در تمام مسائل با ما همکاری کنند تا بتوانیم موفق شویم.

شهین باهر مترو تبریز را از نظر ساخت فعال ترین پروژه قطار شهری در کشور نامید و تاکید کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در مترو تزریق شده و این روند تا تکمیل قطار شهری تبریز ادامه پیدا خواهد کرد. او افزود: ما اجازه تعطیل شدن پروژه مترو را نخواهیم داد؛ همانطور که تا امروز نگذاشتیم مترو تعطیل شود.

شهردار تبریز فعالیت همزمان دو دستگاه TBM به صورت همزمان در پروژه قطار شهری را افتخار شهرداری تبریز دانست و تصریح کرد: مترو می تواند نقش مهم و برجسته در کاهش آلودگی هوای شهر داشته باشد و بر همین اساس است که ما با تمام توان در حال اجرای پروژه مترو هستیم و سرعت اجرای مترو به اذعان کارشناسان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع درآمد شهرداری پرداخت و با تشکر از همکارانش در شهرداری، گفت: علارغم اینکه بسیاری از شهرداری های کشور در مسئله پرداخت حقوق به مشکل برخورد کرده اند اما شهرداری تبریز نه تنها مشکل بودجه ای پیدا نکرده بلکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد درآمد بیشتر داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =