انتقاد دبیرکل موتلفه از بازی اروپایی‌ها با برجام/ عده‌ای هیچ نیازی به یارانه ندارند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیرکل حزب موتلفه گفت: دولت باید یارانه ثروتمندان را از بودجه حذف کند، اما متاسفانه تاکنون اقدامی نشده است.

محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی مبنی بر ناامیدی از اروپایی‌ها و صفر شدن دستاوردهای برجام گفت:  در ابتدا عده‌ای برجام را یک فتح‌الفتوح تلقی کردند، ولی به نظر من این تلقی اشتباه بود.

وی با بیان اینکه برجام خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند و امتیازاتی را به ایران نمی‌داد، خاطرنشان کرد: قرار شد که برجام با همین نقش و نکات منفی ادامه پیدا کند، ولی سرنوشتش به دست آمریکایی‌ها افتاد و آمریکا در دوره ترامپ اعلام کرد که هیچ تعهدی در برجام ندارد.

حبیبی در مورد عملکرد اروپایی‌ها نسبت به برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها به دنبال بازی با برجام هستند و قصد بازی دادن برخی از مسئولین کشور ما را دارند که در این چند ماهه گذشته یک اقدام مثبتی برای نشان دادن صحت ادعاهایشان، برای حفظ برجام را انجام ندادند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره حفظ برجام اظهار کرد: معتقدیم که باید در مورد برجام از حالت انفعالی خارج شویم و اگر اروپایی‌ها تعهداتشان را انجام ندادند، دولتمردان کشورمان باید امیدشان را از اروپا قطع کنند و منافع ملت ایران را به همه منافع دیگران ترجیح دهند.

وی با اشاره به شرایط پسابرجامی و بحث بودجه در شرایط تحریم گفت: ظرفیت داخلی کشور نیازهای مردم را پاسخ می‌دهد که البته تحریم‌ها و مقابله‌های دشمن با ما بی‌اثر نیست، ولی تاثیر تحریم‌ها و مقابله‌های دشمن با ما اثر تعیین کننده‌ای ندارد و راه چاره برای عبور از تحریم‌ها را اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

حبیبی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه داد: با اعمال تحریم‌های آمریکا، به هیچ وجه نباید مغلوب دشمنان شویم بلکه با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم بر مشکلات فعلی غلبه کنیم. دولت موظف است که یارانه ثروتمندان را از بودجه حذف کنند چرا که اصولا عده‌ای هیچ نیازی به یارانه ندارند و تعجب میکنم که چرا دولت تا به حال اقدام جدی برای قطع یارانه اشخاص ثروتمند انجام نداده است.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =