توصیه حبیبی به دولت و مجلس درباره بازنشستگان/ مکرون در پاریس آزادی دمکراسی را به مسلخ برده است

تسنیم نوشت: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و نظر رهبری در این مورد، گفت: دولت در اجرا نباید کوتاهی کند، مجلس هم درباره نادیده گرفتن برخی دقت‌های اجرایی باید اشکالات قانون را برطرف کند.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به انتخاب 14 عضو جدید شورای مرکزی حزب در مجمع عمومی دوازدهم،گفت: امیدوارم این دوره، سرآغاز تحولات جدید در کارکردهای حزب مؤتلفه اسلامی شود.

وی افزود: 10 تن از دبیران حزب در استان‌ها به شورای مرکزی حزب راه یافته‌اند و تعداد خانم‌ها به دوبرابر افزایش یافته است و بیش از سه چهارم اعضای شورای مرکزی جدید دارای مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

اهم سخنان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بدین شرح است:

*شعار مجمع (احیای مدیریت جهادی، حل مشکلات کشور با مسئولیت‌پذیری حزبی) بود و قطعاً شورای مرکزی جدید در دوره جدید این شعار را سرلوحه فعالیت‌های حزب قرار خواهد داد.

*گزارش سه سال در فضای پر ماجرا کشور، تقدیم اعضا شد و برخی دوستان به طرح نقد خود درباره عملکرد 3 ساله حزب پرداختند و قطعاً مسئولان جدید اجرایی حزب با جمع‌بندی تجربیات ارزشمند گذشته فعالیت حزب را در دوره جدید انشاءالله شتاب خواهند داد.

*آیت‌الله حسینی‌بوشهری قائم‌مقام رئیس و عضو برجسته مدرسین حوزه علمیه قم در کنگره حزب مؤتلفه تأکید کرد که حزب باید کارکردهای خاص خود را در نظام ولایی پیدا کند و این اولین گام بومی‌سازی مفهوم حزب در نظام جمهوری اسلامی است.

*نقش احزاب در ایران اسلامی کاملاً متفاوت با نقش احزاب در جوامع غربی است، ما حرکت در چارچوب اسلام، منافع ملی و پاسخ به مطالبات حقیقی مردم را مدنظر داریم و احزاب کشور باید در این روند حرکت خود را ادامه دهند.

*تحکیم استقلال کشور و ایستادگی در برابر دشمنان اسلامی و تضمین آزادی‌های سیاسی و گام برداشتن در جهت کارآمدی نظام از وظایف احزاب مستقل و ملی است و حزب همواره بر این مهم تأکید داشته است.

* برگزاری موفق مجمع عمومی دوازدهم مؤتلفه اسلامی، با حضور پر نشاط منتخبان، اعضا و حوزه‌ها از سراسر کشور نشانه استحکام حزبی، انضباط و انسجام اعضا و پیوند محکم اعضا و مسئولان مؤتلفه با نظام و مسئولیت‌پذیری حزبی و پشتوانه مهم مردمی این حزب اسلامی است که در 56 سالگی تأسیس خود قرار دارد و حضور نسل اول مؤتلفه تا نسل چهارم آن در شورای مرکزی با رأی بسیار خوب مجمع عمومی دلالت بر استمرار و استحکام مبانی حزبی اسلامی مؤتلفه دارد.

*شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد مرکزی و نیز فرماندهی مقابله با جنگ نرم دشمن را برعهده دارد و تاکنون تصمیمات مهم و راهبردی و اساسی گرفته است، اماّ برخی یا ابلاغ نشده یا اگر ابلاغ شده در دستگاه‌های دولتی و در جامعه عملیاتی نمی‌شود.

* قانون حجاب و عفاف، نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، سند امور نخبگان، سیاست‌های جمعیتی و…در نشست‌های کلیدی شورا یا به تصویب رسیده یا در حال تصویب است.

*شورای انقلاب فرهنگی اصلی‌ترین سنگر نظام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و نبرد بی‌امان نرم استکبار و استعمار علیه ملت ایران است، تمام توان دشمن به این نقطه متمرکز است که این نهاد را از طریق نفوذ اندیشه‌های سکولار، اباحه‌گری و تبلیغ سبک زندگی غربی، از جامعه ما حذف کنند.

* مصوبات یاد شده، مقابله کلان با تمام این ترفندها و نیرنگ‌ها و نقشه‌ها است، به همین جهت باید بررسی شود که در چه مواردی و چه دستگاه‌هایی و در سطح جامعه چه مقدار اثر گزار بوده و در کدام موارد خلاء وجود دارد و چاره‌سازی کند.

*در مورد اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، دولت در اجرا نباید کوتاهی کند، مجلس هم درباره نادیده گرفتن برخی دقت‌های اجرایی باید اشکالات قانون را برطرف کند.

* نباید اجرای این قانون مشکلاتی در اجرا پدید آورد، ضمن آنکه این قانون باید راه را برای ورود مدیران جهادی و جوانان شایسته به دستگاه‌های اجرایی باز کند.

* دشمن به دنبال اخلال در بندر چابهار و ناامن نشان دادن این منطقه از کشور است.دستگاه‌های امنیتی باید هوشیار باشند، تصریح کرد: این تحرک تروریستی بیشتر مصرف خارجی دارد و می‌خواهد جلوی سرمایه‌گذاری خارجی را در منطقه بگیرد.

*عربستان باید اعتراف کند در حمله به فقیرترین کشور عرب شکست خورده است؛ هر یمنی که امروز در اثر قحطی و بمباران‌های بی‌امان هوایی به شهادت می‌رسد، مسئول آن سعودی‌ها و ائتلاف آنها است.

* دنیا دارد در برابر این جنایات جنگی اعتراض می‌کند، از این رو آنها راهی جز عقب‌نشینی ندارند، تبادل اسرای دو طرف گاهی مفید است اما کار نباید به اینجا ختم شود، بلکه باید در دادگاه‌های بین‌المللی و کشورها بانیان جنایات بی‌سابقه و وحشیانه علیه ملت مظلوم یمن و بمباران‌های مناطق غیرجنگی و کشتار کودکان بیگناه محاکمه و محکوم شوند و مجازات درباره آنها اجرا شود.

*مکرون در پاریس آزادی دمکراسی را به مسلخ برده است و از بحران کنونی نجات نخواهد یافت، پاریس زیر ذره‌بین دوربین‌های خبری جهان است، سانسوری که از کاخ الیزه بر رسانه‌ها تحمیل می‌شود، این حقیقت را نمی‌تواند پنهان کند.

* آمریکا در سیاست‌های غلط ترامپ در مجتمع‌های جهانی نیز دچار شکست شده است و وجدان‌های بیدار در جامعه جهانی با زورگوئی‌ها و زیاده‌طلبی‌های آمریکا و اسرائیل همراهی نمی‌کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =