صیاد غیرمجاز ماهی صید اداره حفاظت محیط زیست مراغه شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: یک صیاد متخلف با ۷۰۰ قطعه ماهی صید شده غیرمجاز که اقدام به فروش آنها در یکی از میادین این شهرستان می‌کرد توسط ماموران حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، غلامرضا زارع امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری و کشف ۷۰۰ قطعه ماهی غیرمجاز صید شده در این شهرستان اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر فروش ماهی در یکی از میادین این شهرستان موضوع در دستور کاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گرفت.

وی افززود: با بررسی کارشناسان این تعداد ماهی صید شده از سد هشترود بوده که در یکی از میادین مراغه به صورت غیرمتعارف به فروش می‌رسید که با گزارش مردمی توسط ماموران حفاظت محیط زیست جمع‌‍آوری شد.

زارع اظهار کرد: براساس قانون متخلفان زیست محیطی و صید غیرمجاز هفت میلیون تومان است که باید به خزانه دولت واریز شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه با اشاره به جزئیات این کشفیات اظهار کرد: متهم از یکی از روستاهای اطراف سد هشترود است که با صیادان غیرمجاز همکاری داشته و این مقدار ماهی صید شده را برای فروش به مراغه انتقال داده بوده است.

وی تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه قضایی شهرستان با متخلفان براساس قانون با تشکیل پرونده برخورد می‌کند.

زارع در ادامه با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هر گونه صید غیرمجاز در سد علویان این شهرستان تصریح کرد: گرفتار شدن ماهیان در تورهای ماهیگیری در این سد موجب آلودگی آب می‌شود و انتظار داریم شهروندان در صورت مشاهده هر گونه ماهیگیری، حفاظت محیط زیست شهرستان را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =