تحقق راهبردهای اقتصادمقاومتی با نقش‌پذیری فعال بخش خصوصی

استاندار مازندران، در این دیدار بر تعیین اولویت ها و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی تاکید کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با نقش پذیری فعال بخش خصوصی محقق می شود. ‎

به گزارش خبرآنلاین مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار اعضای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان با اشاره به تحریم های ظالمانه، ضرورت درک شرایط حساس کشور و لزوم همدلی و مشارکت همه آحاد جامعه در مقابله با دشمنان انقلاب، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی با نقش پذیری فعال بخش خصوصی محقق می شود.

استاندار مازندران بر تعیین اولویت ها و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی تاکید کرد و یادآور شد: مازندران قطب کشاورزی و گردشگری است و باید با کار و تلاش شبانه روزی نسبت به تقویت تولید و افزایش ارزش افزوده اهتمام نمود.

حسین زادگان بخش خصوصی و دولتی را مساوی مردم و حاکمیت تلقی کرد و خاطر نشان ساخت: مازندران به پیشرفت مورد انتظار و شایسته خود نرسیده است و اگر قرار است اتفاقی در راستای آبادانی و شکوفایی استان بیافتد به دست خودمان باید رقم بخورد.

وی وجود سه بندر، راه آهن و سه فرودگاه و مزیت همسایگی با کشورهای cis به عنوان بازارهای هدف صادراتی را فرصتی برای شکوفایی اقتصادی مازندران دانست و گفت: مازندران کریدور شمال – جنوب، دارای زمین های مستعد، نیروهای انسانی خلاق، مبتکر و مردمی متحد است و با همگرایی و وفاق می تواند به شایستگی های خود دست پیدا کند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که موانع صادرات شناسایی و برطرف شود، از بخش خصوصی خواست تا انتظارات خود را از استاندار مازندران مشخص نماید.

وی با اشاره به این که همه موانع صادرات را رفع خواهیم کرد، بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت های اقتصادی، ارتقاء فعالیت های اعضاء اتاق بازرگانی استان، برگزاری آموزش های لازم و بهره گیری از ظرفیت تشکل ها مردم نهاد تاکید کرد و اظهار داشت: زمینه صادرات مرکبات مازندران باید فراهم شود.

استاندار با بیان این که از خواهر خواندگی و تفاهمات منعقده در حوزه اقتصادی و بازرگانی و ... بهره درست و لازم را نبردیم، گفت: با تشکیل جلسات صرفا چیزی درست نمی شود، باید به صورت پروژه ای و عملیاتی وارد شویم و از تجار موفق دعوت نماییم و آنان را برای حضور فعالانه و موثر در بازار صادراتی تشویق کنیم.

در آغاز این جلسه عبدالله مهاجر، رییس اتاق بازرگانی استان، با اعلام آمادگی اتاق های بازرگانی و تعاون برای تحرک بخشی به حوزه صادرات اعلام کرد و گفت: استاندار مازندران موضوعات را منطقی و جدی پیگیری می کند و بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری برای تحقق اهداف توسعه ای برنامه های استانداری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =