روایتی از رابطه صمیمی بابک زنجانی و باقری درمنی

تسنیم نوشت: در زمان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی چندین بار نام حمید باقری درمنی نیز در جلسات دادگاه مطرح شد که از رابطه صمیمی این دو فرد با یکدیگر خبر می‌دهد. 

در جریان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نام حمید باقری درمنی نیز مطرح شده است که پیگیری‌های صورت‌گرفته در این زمینه نشان می‌دهد این دو روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

بابک زنجانی در یکی از روزهای قبل از بازداشت و دستگیری مشغول به بازی بیسبال بوده که حمید باقری درمنی با او تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد هرچه سریع‌تر همدیگر را ملاقات کنند و خود را فوراً به محلی که بابک زنجانی حضور داشت، می‌رساند.

درمنی به‌سرعت خود را نزد زنجانی می‌رساند و به او می‌گوید "همین حالا باید با من به ملاقات یک نفر بیایی که سرنوشت و آینده تو در دستان اوست". درمنی حتی به زنجانی اجازه نمی‌دهد لباس‌های ورزشی‌اش را عوض کند و با همان لباس بیسبال به‌همراه وی با جایی که درمنی مد نظر داشته است می‌رود.

حمید باقری درمنی پس از گذر از چند کوچه و خیابان جلوی خانه‌ای در یکی از محله‌های خوش‌آب‌وهوای تهران توقف می‌کند که بعدها مشخص می‌شود این خانه متعلق به یکی از دوستان درمنی بوده است.

جلسه سه‌نفره آغاز می‌شود؛ باقری درمنی ریاست جلسه سه‌نفره را به‌عهده می‌گیرد و خطاب به بابک زنجانی و از قول نفر سوم حاضر در جلسه می‌گوید: "به‌زودی بازداشت خواهی شد اما من برای دور کردن تو از این مخمصه آمدم، باید برای این‌کار حق الزحمه دوستمان را با یک چک 10میلیاردی پرداخت کنی".

بابک زنجانی که از این موضوع حیرت‌زده می‌شود بحث بازداشت خود را کلاً انکار می‌کند و می‌گوید: بازداشت نخواهم شد، بنابراین پولی هم پرداخت نمی‌کنم چه نقد چه چکی.

باقری درمنی بدون توجه به حرف‌های زنجانی چکی به‌مبلغ ده میلیارد کشیده و به فرد سوم می‌دهد.

بابک زنجانی تا مدت‌ها بعد از آن ملاقات آزاد بوده است و این موضوع نشان می‌دهد این قرار صرفاً صحنه‌آرایی نمایشی از سوی باقری درمنی برای آغاز کلید خوردن سناریوی یک کلاهبرداری بزرگ بوده است.

با برگزاری جلسات بازپرسی و جلسات دادگاه حالا درمنی مدعی شده است بابک زنجانی ده میلیارد پول به او بدهکار است، اما بررسی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد فرد مورد اشاره (نفر سوم) به هیچ عنوان صاحب چنین پولی نه در حساب خود و نه در حساب افراد وابسته به خودش نشده است یعنی اصلاً چک وصول نشده است و سلطان قیر و بدهکار بزرگ بانکی یعنی باقری درمنی نقشه‌ای کشیده بوده تا بدین طریق مقدمه یک کلاهبرداری بزرگتر را از کلاهبردار بزرگ بابک زنجانی فراهم کند که گویا به نتیجه نرسیده است.

بر اساس اطلاعات رسیده، همچنین بعد از بازداشت بابک زنجانی، باقری درمنی به‌منظور آزادی زنجانی به مرجع قضایی مراجعه و اعلام می‌کند هر چقدر لازم باشد حاضر است وثیقه بگذارد تا بابک زنجانی آزاد شود اما مقام قضایی با توجه به وضعیت پرونده بابک زنجانی پذیرفتن هرگونه وثیقه را رد می‌کند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =