رونمایی از تراشه موبایلی هلیو پی ۹۰ مجهز به پردازش هوش مصنوعی

تراشه موبایلی میان رده از سوی کمپانی مدیاتک برای پردازش هوش مصنوعی رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، تراشه ساز چینی در مراسمی از جدیدترین محصول خود به نام P۹۰ رونمایی کرد که یک تراشه ۸ هسته‌ای شامل دو هسته Cortes-A۷۵ با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته از نوع Cortex-A۵۵ با سرعت ۲ گیگاهرتز را در بر می‌گیرد. {لینک}

معماری این تراشه بر مبنای ۱۲ نانومتری تعریف‌شده که در خود گرافیک PowerVR GM ۹۴۴۶ GPU را جای‌داده است که در مقایسه با تراشه پی ۷۰ بیش از ۷۰ درصد عملکرد آن افزایش‌یافته است.

اما مهم‌ترین قابلیت پی ۹۰ پردازش هوش مصنوعی با نصب APU است که می‌تواند قدرت خوبی به گوشی‌های میان رده بدهد تا بتوانند پردازش تصویری خارق‌العاده‌ای داشته باشند.

تراشه پی ۹۰ دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی را پشتیبانی کرده و یا می‌توان دو دوربین ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی را روی گوشی نصب کرد. در حالت ۱۶ مگاپیکسلی همچنین اسلوموشن ۴۸۰ فریم بر ثانیه را جواب می‌دهد.

این تراشه با سرچ‌های ویژوآل مانند Google Lens نیز کار می‌کند. نیمه اول سال آینده میلادی شاهد حضور تراشه موبایلی پی ۹۰ روی گوشی‌های هوشمند جدید خواهیم بود.

اخیراً تراشه سازی چینی با ساخت مودم M۷۰ وارد حلقه سازندگان اتصالات ۵جی شده است که قرار است توسط کمپانی تایوانی TSMC تولیدشده و سال آینده راهی بازار شود.

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =