۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
بازداشت شکارچی مرال در گلستان

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: مامورین یگان حفاظت در بازرسی از مخفیگاه دو متخلف شکار، مقدار ۸ کیلوگرم گوشت مرال و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و دو نفر را دستگیر کردند.

عبدوس افزود: پس از گزارش‌های مردمی مبنی بر عرضه و فروش گوشت مرال بوسیله یکی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان رامیان این گزارش در دستور کار مامورین محیط زیست شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان قرار گرفت.

مدیر کل محیط زیست گلستان ادامه داد: در همین راستا و پس از اطمینان از صحت گزارش، با حکم بازرسی از مقام قضایی از دو باب سکونتگاه متعلق به شکارچی و عامل خرید در رامیان بازرسی و در مجموع ۸ کیلوگرم گوشت مرال و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با تنظیم صورتجلسه تخلف، متهمان پرونده را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

وی همچنین از علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.


به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هر شخصی مرتکب شکار گونه‌های حمایت شده نظیر مرال شود، به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی از سه تا پنج میلیون تومان محکوم و به جهت جبران ضرر و زیان وارده ناشی از شکار مرال نیز می‌بایست مبلغ ۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی نیز پرداخت نماید.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =