جواب پمپئو به سوالی در مورد قتل خاشقجی

مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد علت انفعال آمریکا در بازخواست از ولیعهد سعودی بخاطر قتل «جمال خاشقجی»، ایران را به ایجاد ناامنی در منطقه متهم کرد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای واهی واشنگتن علیه ایران را تکرار و از محکوم کردن جنایات سعودی ها خودداری کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترکی که با حضور همتای کانادایی اش و وزیران دفاع آمریکا و کانادا برگزار شد از پاسخ دادن به سوالی در خصوص علت انفعال کشورش در بازخواست از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی طفره رفت.

پمپئو به جای پاسخ به این سوال بار دیگر موضوع بحث را به ایران کشاند و مدعی شد این کشور در ناآرامی های خاورمیانه دست دارد.

وی این سخنان را در پاسخ به سوالی درباره قطعنامه روز گذشته سنای آمریکا برای پاسخگو کردن بن سلمان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی مطرح کرد.

پمپئو افزود: برای کنگره احترام می گذاریم و برای توضیح چرایی سیاست های خود با آنها در تماس هستیم. رئیس جمهور ترامپ روشن و واضح گفته است که هر کسی که در قتل جمال خاشقچی دست داشته باید محاکمه شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: اما عوامل ایرانی را هم داشته ایم که در سراسر خارومیانه از مواد منفجره ساخت این کشور استفاده کرده و صدها نفر از آمریکایی ها را کشته اند. ما خواستار پاسخگو شدن آنها و قاتلان خاشقچی هستیم.

وی در خصوص مسایل مطرح شده در نشست امروز خود با وزیران کانادایی اشاره کرد و گفت: در این نشست درباره افزایش قدرت نظامی و همکاری های دوجانبه به منظور افزایش اشتغال صحبت کردیم.

41231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =