خبرآنلاین قصد دارد تا یک سلسله گزارش از ماجرای انتقادات جدید درباره توافقنامه زیست‌محیطی پاریس منتشر کند؛ اینکه ماجرای این انتقادات از کجا شروع شد؟ منتقدین چه می‌گویند؟ و واقعیت ماجرای توافقنامه پاریس چیست.

نیو صدر: بخش اول این سلسله گزارش هفته پیش با عنوان «سرایت «اثر ترامپ»؟!/ مخالفت‌های داخلی با توافق پاریس از کجا شروع شد» منتشر شد. بخش دوم ویدئویی درباره ماجرای شروع این انتقادات از پاریس است که می‌توانید آن را اینجا ببینید.

 گازهای گلخانه‌ای را به هوا می‌فرستیم، زمین گرم می‌شود و در نتیجه همه چیز تغییر می‌کند؛ جایی جزایر به زیر آب می‌روند، جایی دیگر باران نمی‌آید، جایی سیل جان‌ هزاران نفر را می‌گیرد و ... این روایت غمگین، حقیقتی است که سیاستمداران آن را فراموش کرده‌اند.

در ۵۰ سال گذشته بیش  از هزاران مطالعه از دانشمندان مختلف نشان داده که انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث تغییراقلیم شده و این موضوع پیامدهای مرگباری دارد.  در این مدت بارها هشدار دادند که کشورها باید به روش‌های مختلفی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دادند.

سرانجام ۳ سال پیش جهان در پاریس راهی برای حل بحران پیدا کرد، اما در این مدت وضعیت به شدت تغییر کرد. دونالد ترامپ به شدت از این توافقنامه انتقاد کرد و حالا به شکل عجیبی موج این انتقادات به ایران رسیده است. ماجرای این اتفاقات را در این ویدئو ببینید.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =