مصباحی‌مقدم: ۴۵ میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت می‌تواند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات از سود معاملات مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا و حتی سود سپرده‌های بانکی دریافت کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با بیان این مطلب در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: زمانی که درآمدهای نفتی کشور در وضعیت خوبی بود، پیش بینی های لازم انجام نشد. 

وی تصریح کرد: فقط بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود. مصباحی مقدم تاکید کرد:‌ باید از تحریم های دوره قبل که صادرات نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید، درس و الگو می آموختیم و تهدید را به فرصت تبدیل میکردیم.


وی ادامه داد: اگر بتوانیم کاری کنیم که بودجه ما از نفت، حتی در بازه ۵ یا ۱۰ ساله قطع شود اهرم فشار را از دشمنان می گیریم.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: این شرایط اقتضاء می کند واقعیت ها را برای تنظیم بودجه سال آینده مبناء قرار دهیم همچنین باید سهم صندوق توسعه ملی را حفظ کنیم و آن را کاهش ندهیم و به دنبال درآمدهای جایگزین باشیم.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بر اساس ماده ۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی می‌تواند مالیات مابه‌التفاوت قیمت مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا و مانند آن را که برای کسب سود، خرید و فروش می‌شود، اخذ کند و حتی از سود سپرده های کلان بانکی، مالیات بگیرد و از این طریق دولت می‌تواند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

وی با اشاره به میزان بالای فرار مالیاتی گفت: بنا به گفته عسکری رییس اسبق سازمان امور مالیاتی، ۵۰ درصد فرار مالیاتی داریم اما اکنون ابزارهای کافی برای رصد همه معاملات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

مصباحی مقدم با اشاره به یارانه های پنهان حامل های انرژی گفت: ۴۵ میلیارد دلار یارانه پنهان را به ثروتمندان و پرمصرف های جامعه می پردازیم. باید قیمت های حامل های انرژی را پلکانی کنیم و باید در این زمینه دولت را الزام کرد.

وی ادامه داد: اگر مصرف حامل های انرژی کاهش و صادرات آن افزایش یابد، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد جدید به دولت می رسد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نباید از بودجه های دفاعی، حقوق و دستمزد و طرح های عمرانی کاست، گفت: باید بر امکانات داخلی خودمان تکیه کنیم و کسب و کار را گسترش دهیم و درآمدهای دولت، ناشی از مالیات افزایش کسب و کارها باشد.


 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آزاد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    0 0
    "مصباحی مقدم با اشاره به یارانه های پنهان حامل های انرژی گفت: ۴۵ میلیارد دلار یارانه پنهان را به ثروتمندان و پرمصرف های جامعه می پردازیم. باید قیمت های حامل های انرژی را پلکانی کنیم و باید در این زمینه دولت را الزام کرد." جناب آقای مصباحی مقدم لطفا اعلام کنید این افراد مرفهی که از این مبلغ منتفع می شوند چه کسانی هستند.نکند به قول جناب قالیباف همان 4 در صدی هایی هستند که بیشترین منابع مالی کشور را در اختیار دارند و بیشترین بدهی بانکی را دارندو بیشترین های دیگری هم دارند!!؟؟