نیاز سالانه ۸۶ هزار حلقه لاستیک در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به تسویه نیمی از بدهی پیمانکاران از ابتدای امسال تاکنون گفت: ۲۰میلیارد تومان بدهی باقیمانده با اختصاص اوراق خزانه بزودی تسویه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداران گفت: بیش از ۹۰ درصد مبادلات و سفرها از طریق جاده انجام می گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده ها بیش از پیش خودنمایی کند ضمن اینکه بیش از ۷۰ درصد واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز استان آذربایجان‌غربی انجام می گیرد و بنابراین وظیفه ما بهبود وضعیت راه‌ها و پایانه‌های استان است.

وی افزود: هم‌اکنون از ۱۸۰۰۰ کیلومتر راه همسنگ در استان، ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی است ضمن اینکه از ۸ هزار کیلومتر راه روستایی، ۴هزار کیلومتر آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است و از این جهت به لحاظ خانوار ۸۰ درصد جمعیت روستایی از راه‌های آسفالته استفاده می کنند درحالیکه از نظر مسافت ۵۰ درصد را شامل می شود.

شکری در مورد مشکلات مبادی ورودی به برخی روستاها نیز گفت: مسیر ورودی ۳ روستای گزنه، شورکند و جاناخلو و چونقرالو بدلیل عدم طراحی مناسب در زمان وقت در هنگام بارندگی دچار مشکل می‌شود که مشاورین در حال مطالعه و بازطراحی این مبادی هستند و با اختصاص اعتبار در آینده‌ای نزدیک، این مشکل را حل کنیم.

راه

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سراسر استان بیش از ۲۰هزار دستگاه انواع ماشین‌های سبک و سنگین در ناوگان حمل‌ونقل عمومی فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۷هزار دستگاه کامیون، ۶۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس و یک هزار دستگاه سواری عمومی هستند و ۳۶ هزار راننده نیز با کارت هوشمند فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: ۱۴۱ شرکت داخلی باربری، ۳۲ شرکت بین‌المللی باری و مسافربری، ۵ مرکز معاینه فنی و ۱۷ مجتمع خدماتی و رفاهی در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۱۷ مجمتع خدمات رفاهی در جاده‌ها و راه‌های استان وجود دارد و ۱۷ مجتمع دیگر هم در حال ساخت است.

شکری همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از طریق اوراق خزانه و اعتبارات استانی و ملی تسویه حساب شده و در حال حاضر بدهی ما به پیمانکاران بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که با اختصاص اوراق خزانه در حال تسویه هستیم.

شکری با اشاره به فعالیت ۶۸ اکیپ راهداری جاده‌ای در فصل زمستان گفت: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در فصل سرد سال ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه ها ذخیره کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در رابطه با مشکلات کامیون‌داران در اعتراضات اخیر نیز گفت: سهم کل استان از ناوگان باری کشور۴.۶ درصد است که نیاز سالیانه لاستیک استان ۸۶ هزار حلقه است که با تدابیر اتخاذی و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در چند ماهه اخیر  ۱۰ هزار حلقه بین ناوگان حمل و نقل عمومی با قیمت مصوب دولتی و یارانه‌ای توزیع شده است و در صددیم تا بقیه نیاز استان را از راههای دیگر تامین کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =