صدور ۵۵۰ مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی در لرستان در دولت تدبیر

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، گفت : حمایت از موسیقی نواحی در اولویت های انجمن موسیقی ایران قرار دارد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی ثابت نیا که برای حضور در جشنواره ی منطقه ای سرنا وازان زاگرس نشین به لرستان سفر کرده است ، پیش از ظهر امروز به دیدار حمید رضا حنان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان رفت .

حجت الاسلام حنان در آغاز این دیدار ، با اشاره به ظرفیت های ویژه ی هنر موسیقی در انتقال پیام های عاطفی ، احساسی و عرفانی به مخاطب خود ، گفت : هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام است و هنر موسیقی در انتقال پیام های عاطفی ، احساسی و عرفانی به مخاطب از ویژگی خاصی برخوردار بوده که آن را از سایر رشته های هنری متمایز می نماید .

وی افزود : لرستان از ظرفیت موسیقایی بالایی برخوردار است و بخش درخشانی از شناسنامه ی فرهنگی و هنری این استان به موسیقی محلی اختصاص دارد و از همین روی حمایت از موسیقی در جنبه های مختلف مانند ، پاپ ، محلی و سنتی از مهمترین وظایف ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد : خوشبختانه در سایه ی نگاه ویژه ی دولت تدبیر و امید به موضوعات فرهنگی و هنری ، در طول ٤ سال گذشته نزدیک به ٥٥٠ مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی توسط این اداره کل صادر گردیده که به اجرای بیش از ١٥٠٠ نوبت کنسرت موسیقی پاپ ، محلی و سنتی منجر شده است و  البته هیچ یک از این کنسرت ها با حاشیه های متداول همراه نبوده که این موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم لرستان در زمینه ی هنر موسیقی دارد .

برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در استان

حجت الاسلام حنان ابراز داشت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در طی این مدت در برگزاری رویداد های مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی درخشش های بسیاری داشته که همگی به واسطه ی تلاش های اصحاب فرهنگ ، هنر و جامعه ی قرآنی استان و با حمایت های مردمی صورت گرفته است .

در ادامه ی این دیدار ، علی ثابت نیا ، مدیر عالم انجمن موسیقی ایران ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان لرستان ، گفت : سرزندگی و نشاط موجود در فضی فرهنگی و هنری استان نشان از حمایت خوب و موثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دارد که بجاست در این خصوص از مدیر کل استان تقدیر شود . 

وی افزود : هنر موسیقی، موجب ایجاد یک نوع آزادگی در هنرمند می شود که همین موضوع زمینه ساز خلق آثار ماندگار موسیقی می شود که این موضوع در خصوص سایر رشته های هنری نیز صادق است .

ثابت نیا تصریح کرد : یکی از مهمترین اولویت های کاری انجمن موسیقی ایران ، حمایت ، ثبت و ضبط موسیقی نواحی است که در این راستا باید به پژوهشگرانی که در این زمینه تلاش کرده و می کنند ، دست مریزاد گفت .

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران در پایان خاطر نشان ساخت : برگزاری جشنواره های موسیقی نباید به اجرا خلاصه شود و باید با نگاه فرهنگ سازانه بدان نگریست تا از ماندگاری و تاثیر بیشتری برخوردار باشد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =