تصادفات جاده ای اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافته است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: امسال نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافته است و بر این اساس لزوم ایجاد مجتمع‌های رفاهی میان راهی احساس می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، مهدی خضری اظهار داشت: هر ساله حجم زیادی از افراد  از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند به طوری که سال گذشته ۱۴میلیون نفر مسافر جابه جا شدند و امسال در طول هشت ماه، هشت هزار و ۵۰۰ نفر  از طریق حمل و نقل عمومی نقل مکان کردند که این نشان از اهمیت استفاده از حمل و نقل عمومی را می‌دهد.

وی  با اعلام اینکه اکثر حوادث رانندگی در ۳۰ یا ۴۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و لزوم ایجاد چنین مجتمع‌های رفاهی احساس می‌شود،‌ ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافته است.

اغلب فوتی‌های ناشی از تصادف از سرنشین‌های عقب خودرو هستند

 مدیر کل اداره راهداری استان اصفهان گفت: ۷۲ درصد از سرنشینان عقب خودرو، کمربند نمی بندند و بر این اساس اغلب فوتی‌های ناشی از تصادف از سرنشین‌های عقب خودرو هستند.

وی  افزود: تلفن همراه  یکی دیگر از عوامل تصادفات است و ۷۸ درصد از رانندگان از تلفن همراه حین رانندگی استفاده می کنند.

 مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۸۴ درصد از راکبان موتور سوار و ترک نشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، تصریح کرد:  ۱۴ درصد متوفیان برون شهری، راکبان موتور سیکلت هستند که علت اصلی مرگ آنها ضربه به سر است.

خضری ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تلفات و تصادفات گفت: با افزایش حدود هفت درصدی تردد ناوگان در جاده های مواصلاتی، اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم  جابجایی مسافر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از جمله اقدامات مناسب این اداره کل ایمن سازی جاده های برون شهری بوده است، بیان داشت: در هشت ماه سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیون تردد در این محور ثبت شده  است.

سهم جاده ها به عنوان عامل تصادف ۲۰ درصد است​

در ادامه فرزاد دادخواه اظهار داشت: سهم جاده ها به عنوان عامل تصادف ۲۰ درصد است و بیشترین سهم به عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان بستگی دارد.

دادخواه با اشاره به اینکه در جاده‌ها تلاش کردیم از روشنایی نقطه‌ای استفاده کنیم، بیان داشت: در نقاطی مانند دوربرگردان هایی که به سه راهی پرتردد ختم می شود، برای روشنایی اقداماتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان با کمبود شدید تابلوهای اطلاعاتی و راهنمای مسیر رو به رو هستیم به طوری که از نظر دارا بودن این گونه تابلوها فقیر هستیم.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: هزینه هر مترمربع از تابلوهای اطلاعاتی و راهنمای مسیر جاده‌ها، حدود یک‌ میلیون تومان است بنابراین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان قراردادی سالانه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای این تابلوها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به کمبود گاردریل های استاندار در برخی از نقاط جاده ای استان اصفهان، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد محورهای بزرگراه ها در اصفهان حفاظ دارند اما هر جایی نیز نباید حفاظ نصب کرد.

دادخواه بیان داشت: براساس اعلام وزارت کشور در تصادفات جاده‌ای سهم راه‌ها کمتر از ۲۰ درصد است، ابراز داشت: این سوال مطرح است که چرا راننده‌ای به خود اجازه می‌دهد که با اضافه بار ، آسفالت را خراب کند و با ایجاد گودال موجب واژگون شدن خودروی دیگری شود.

رسیدگی به تابلوهای فسفری که نشان‌دهنده نقاط پر تصادف است در دستور کار است

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از استقرار تابلوهای فسفری در جاده ها خبر داد و تصریح کرد: رسیدگی به تابلوهای فسفری که نشان‌دهنده نقاط پر تصادف است در دستور کار است و سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات رانندگان و جاده ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم آماده دریافت شکایات مردم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =