پیام رئیس مجلس به هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری

ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی برای هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ایثار از مفاهیم بلند و فضیلت‌های والای فطرت انسانی و نشأت گرفته از فرهنگ توحیدی است. در فرهنگ اسلامی، دیگری را برای خدا بر خود مقدم دانستن و از منفعت خود چشم پوشی کردن، محصول اعتقاد به این حقیقت متعالی است که: «اعتماد به خدا بهای هر کالای گرانبها و نردبان صعود به هر درجه بلندی است». امام جواد (علیه السلام)

چه اینکه والاترین و عالی‌ترین مراتب ایثار و مصداق اعظم آن که در مشی و سیره سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به جهانیان معرفی شد، تبلور عینی این اخلاق و سنت نیکو و دیرین است.

ارزش معنوی ایثار همانگونه که تا کنون بقای دین را تضمین نموده ضامن همبستگی، پیروزی و سعادت جامعه است؛ خواه در شرایط جنگ سخت و رویارویی متقابل با دشمن و خواه در میدان تعارضات نرم که در دنیای کنونی فراوان مشاهده می‌شود.

ایثار به عنوان فرهنگی ریشه دار، خود یک راه حل اجتماعی است. برکات نهادینه کردن این فرهنگ و منش اسلامی ایرانی در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. حال اگر در ساحت دانشگاه بعنوان مبدأ تحولات بزرگ علمی، نهال امیدبخش ایثار و فداکاری غرس شود، ثمره آن پیوند مبارک علم با ارزش‌ها خواهد بود که آینده‌ای روشن و درخشان را نوید می‌دهد.

اینجانب فرصت برگزاری هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران را غنیمت شمرده و از همه دانشجویانی که با توکل بر خدای متعال و احساس مسؤولیت اجتماعی، به یاری همنوعان خود شتافتند و مهربانی و فداکاری را اشاعه دادند، حق شناسی کنم. همچنین لازم می‌دانم از جهاد دانشگاهی بعنوان متولی برنامه ریزی و برگزاری این رویداد فرهنگی – دانشجویی سپاسگزاری کرده و بسط و توسعه این اقدام ارزشمند را خواهانم.

عزت، سربلندی و موفقیت بیش از پیش همگان را از خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =