بازار ارز یکپارچه فروشنده شد/ صراف‌ها دلار و سکه را چند خریدند؟

بازار ارز و سکه امروز هم شگفتی ساز شد چرا که کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در کنار تداوم مبادله دلار در کانال ۹ هزار تومان، فضای این بازار را متفاوت کرد.

 به گزارش خبر آنلاین، امروز هر قطعه سکه تمام بهار ازادی به قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان فروخته شد در حالی که صرافان سکه ها را از مشتریان به قیمتی کمتر از سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردند.

دلار نیز به قیمتی در حدود ۹ هزار و ۸۵۰ تومان فروخته می شود اما صرافان برای خرید قیمتی بالاتر از ۹ هزار و ۶۰۰ تومان را پیشنهاد نمی دهند. ریزش قیمت ها سبب شده است بهای پیشنهادی صرافان برای خرید لحظه به لحظه در حال کاهش باشد.

در حالی که در دوره های قبل ریزش قیمت‌ها برخی را مجاب به خریداری می کرد اما این بار به دلیل ادامه دار بودن کاهش قیمت ها، فروشندگان بازار افزایشی چشمگیر را تجربه کرده اند از این رو برخی صرافان پیش بینی می‌کنند در صورت ادامه این روند حباب سکه به طور کامل تجربه یابد.

 برخی از فعالان این بازار معتقدند سکه همچنان امکان کاهش ۴۰۰ هزار تومان را با محدوده فعلی قیمت داراست.  هنوز بسیاری از فعالان اقتصادی بر این اعتقادند که کاهش کردش پول با تغییر شرایط چک های تضمینی از مهمترین اقداماتی است که آرامش را به بازار بازگردانده است.

برخی فعالان بازار، بازار فعلی ارز و سکه را بازار فروشنده نام‌گذاری می کنند، بازاری که یکپارچه مراجعه کنندگان و فعالان در حال فروش هستند چرا که ترس از دست دادن دارایی ها، ترسی واقعی در شرایط کنونی می‌نماید.

امروز نیم سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون , ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۴۰ هزار تومان معامله شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت

تولید خودرو افزایش می یابد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت حالا خبرهای مهمی را درباره خودرو داراست. وی درباره قیمت جدید خودرو گفت: برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی، پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی ها مواجه هستیم گفت: دیروز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

رحمانی افزود: در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در عین حال، بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود. وی اضافه کرد: تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می رود نه به جیب مردم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد. رضا رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا ۹۰ افزود:خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با مشتریان دارند انجام دهند.

وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می گردد گفت: مصوبه آن زمان، این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت ۵ درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وی اضافه کرد: در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ‌­اجرای این مصوبه امکان نداشت اما اکنون با افزایش تولید، ­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی CA ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    دلار ما اجیله ویوروی ما پراید هروقت اینا کشیدن پایین باور میکنیم دلارو یورو اومده پایین وگرنه از فردا اصلا بگین هزار
  • US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    دلار تا به قیمت اصلی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ نرسد وضعه مردم و مملکت همین است
  • رضا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    به اعداد درج شده در گزارش دقت بیشتری بفرمایید. بعنوان مثال قیمت نیم سکه و ربع سکه را مقایسه فرمایید!!!!
  • وحید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    با این روند فروش فکر کنم تا شب عید دیگه دلار مجانی بشه!! واقعا چقدر خوبه! فقط نمیدونم چرا همه قیمتها مدام داره گرونتر میشه. اون موقع که دلار 19 تومن بود مرغ 6800 بود ولی الان نمیدونم چرا شده 14 تومن. واقعا درکش سخته!
  • منادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    اقای وزیر صمت ، خیلی داری به خودت فشار میاری . 5درصد زیرقیمت بازار ؟؟!!! بااین حساب معلوم میشه دلالهای بازار کارشان کاملا شرعی وقانونی است . اقای وزیر چرا شمافکرمیکنی مردم عقل ندارند ؟ درود به اقای شریعتمداری که تن به این خفت نداد .جناب اقای روحانی لطف کنید این اقارا قبل ازاینکه بیشتربه مصرف کننده اجحاف کند ازوزارت برکنارکنید .
  • رحمان محمدی اصل IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    خودرو سازان با احتکار ، قیمت خودرو را بیش از 2 برابر افزایش دادند و علیرغم اینکه انبارهای احتکار کشف و تصاویر آن از طریق رسانۀ ملی پخش شد ولی هیچ گونه برخوردی نشد و آقای رضا رحمانی در مقام وزیر صمت اعلام کرد 20 درصد قطعات خودرو وارداتی است پس چرا با گرانی ارز، قیمت خودرو بیش از 2 بربر افزایش یافت و حال که نرخ دلار از 20 هزار تومان به کمتر از 10 هزار تومان کاهش یافته چرا قیمت خودرو کاهش نیافته و مهمتر اینکه خودرو سازان برای اینکه بتوانند قیمت خودرو را بالا نگه دارند با ترفندی شورای رقابت را دور زدند و سازمان حمایت نیز که زیر مجموعۀ آقای رحمانی است قیمت گذاری خودرو را با وعده وعید و امروز و فردا کردن به تعویق انداخت و علرغم اینکه عقلاً و قانوناً می بایست قیمت خودرو نیز مثل هر کالای دیگر مشخص می شد تا در صورت گرانفروشی برخورد شود ولی آقای وزیر بر خلاف مسلّمات عقلی و برخلاف قانون از قیمت گذاری خودداری و اعلام نمود با افزایش تولید ، قیمت کاهش خواهد یافت !!! هر چند با قیمت گذاری می شد جلوی فساد و گرانفروشی را گرفته و دلال بازی را متوقف و حقوق مصرف کننده را حفظ نمود و آن وقت شرکت های خودروساز