مدیرعامل هواپیمایی:‌ اتحادیه اروپا مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را بگیرد

تسنیم نوشت: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که نگران مسائل مربوط به تحریم نیستیم، گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران ایر را دریافت کند. 

فرزانه شرفبافی با بیان این مطلب در نشست خبری اظهار کرد:  در حال برنامه‌ریزی پروازها در مسائل مربوط به تحریم‌ها هستیم.وی افزود: آمریکا ناجوانمردانه هما را در لیست تحریم قرار داده، آنها حتی هواپیماهای زمینگیر و متلاشی شده ما را  تحریم کرده‌اند.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که جلو همکاری با هما را بگیرند، تصریح کرد: با وجود اعمال تحریم‌ها از روش‌های مختلف برای انجام پروازها به اروپا استفاده کرده‌ایم.

وی با یادآوری این‌که سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام امضا کردیم، تصریح کرد: بر این اساس ۱۶ فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ای تی آر وارد کشور شد.

ایرباس + تحریم

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به این‌که ۵ فروند واپیمای ای تی آر با تمدید مجوز اوفک تحویل هما شد، گفت: از این هواپیماها برای پروازهای داخلی و خارجی (باکو)  استفاده می‌شود.

شرفبافی با بیان این‌که از هیچکدام از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده‌ایم و دست بالا را داریم، اظهار کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند ATR ها تمدید مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را از آمریکا بگیرد.

وی در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری درباره این‌که در سال جدید برای پرداخت حقوق پرسنل هما از زیرمجموعه‌های وزارت راه استقراض کرده‌اید، گفت: برای پرداخت حقوق دیماه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض و همان سال هم آنرا تسویه کردیم. این استقراض مجوز وزیر وقت را داشت.

وی درباره صندوق بازنشستگی هما نیز افزود: مطابق دستور معاون رئریس جمهوری باید تمام صندوق‌های بازنشستگی تجمیع شوند و ما هم در هما همین تکلیف را داریم و در بودجه سال ۹۸ این تقاضا را داشته‌ایم. امیدواریم مجلس این موضوع را تصویب کند تا وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص شود.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =