ذوالفقاری: نیازمند بازبینی و بازنگری در قوانین هستیم/ دولت‌های کنونی بر اساس اقتصاد پساصنعتی ایجاد شده‌اند

فارس نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به این مطلب که ما نیازمند بازبینی و بازنگری در قوانین هستیم گفت: امروزه مردم شاید برای رسیدگی پرونده خود ۶ ماه درگیر پاراف و امضا شوند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جلسه تودیع و معارفه استاندار تهران و شورای اداری استان گفت: در ارتباط با قانون جدید مبنی بر قانون منع بکارگیری بازنشستگان حدود نیمی از استانداران باید از خدمت کناره‌گیری می‌کردند، پروسه انتخاب استانداران کار سختی است و مشاهده شد ۸ هفته تودیع و معارفه افرادی که بازنشسته شده‌اند به طول می‌انجامد.

وی افزود:‌ ما به نمایندگی از رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه خدمت‌ شما هستیم. ما باید بتوانیم روحیه و فرهنگ خود را در تودیع و معارفه مطرح کنیم. لذا بهتر است مهمات مورد نیاز مطرح و بیان شوند. زمانی که ما در کنار هم قرار می‌گیریم باید از زبان مردم با خود حرف بزنیم و همچنین باید دید مردم از ما چه می‌خواهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: من در مدتی که توفیق همکاری نزدیک با مقیمی پیدا کردم به هر آنچه در مورد این فرد شنیده بودم، پی بردم. این فرد اقدامات مهمی پیش از انقلاب آغاز کردند که حین انقلاب و پس از آن ادامه داشته است.

ذوالفقاری بیان کرد:‌ با توجه به پیشنهاد مجلس هیأت وزیران آقای بندپی را انتخاب کردند. بسیاری از تصمیمات واقدامات ما در تهران جنبه کشوری دارد و گاهی ممکن است مسئله‌ای به وقوع پیوسته‌ای در این استان سایر شهرستان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه بنده از مدیران حاضر در تهران درخواست می‌کنم به شهر خود هویت دهند، گفت: ما باید اجازه دهیم مدیریت جداگانه‌ای در هر استان وجود داشته باشد. ما امروزه شاهد بسیاری از مسائل در کشور هستیم و اگر بخواهیم از منظر تجربی و زبان مردم سخن بگوییم اینگونه است که همه مسئولان انگیزه خدمت داشتند و همه مدیران به صورت مضاعف کار کردند که در این جا باید دید خروجی چیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه افزود: امروزه می‌بینیم علاوه بر مردم مسئولین هم گلایه دارند. دستاوردهای کشور را نباید با شرایط حال حاضر در نظر گرفت.امروزه ما در زمینه امنیت باید با توجه به شرایط و میزان آسیب‌پذیری سخن بگوییم و با این وجود شرایط خوب است.

ذوالفقاری گفت: دولت‌های کنونی بر اساس اقتصاد پسا صنعتی ایجاد شده‌اند و از بروکراسی سخت برخوردار هستند؛ این دولت‌ها نتیجه می‌گیرند که دولت‌های کنونی متناسب با شرایط حال نیستند که در همین زمینه باید بگویم امروزه وضعیت بروکراسی یکی از مهمترین مشکلات حال کشور است. دولت اختیاراتی را به استانداران محول کرد ولی به خوبی اجرایی نشد که در این مورد باید به مسائل ریشه‌ای توجه کنیم.

وی بیان کرد: باید دید چرا سیستم اداری تا این حد پیچیده شده است عده‌ای می‌گویند هزینه کشور را کم کنید ولی ما سیستم‌هایی که برای کشور مفید هر چند هزینه‌بر است را چگونه می‌توانیم کم کنیم. یکی از پایه‌های مهم کشور ما وجود مقررات انباشت در کشور است. امروزه در دنیا به دنبال بازآفرینی قوانینی وجود دارد و همه دولت‌ها به دنبال تحقق شعارهایشان هستند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود:‌ ما نیازمند بازبینی و بازنگری در قوانین هستیم؛ طی تحقیقی در مورد پلیس بدون اطلاع آنها ۲ هزار ماده قانونی تصویب کرده‌ایم که پلیس موظف به اجرای آن است. ما همگی تمرکززدا هستیم. امروزه مردم شاید برای رسیدگی پرونده خود ۶ ماه درگیر پاراف و امضا شوند و در آخر نیز نفر اصلی برای تثبیت خود وقت را بیش از این معطل کند.

ذوالفقاری در پایان افزود: قرار بود ما مروجان اسلامی باشیم لذا در همین جهت مردم باید در کنار ما طراوات، امنیت و اخلاق دینی را می‌دیدند و این مورد باید ترویج پیدا کند. این به ما بگوید دروغ را کنار بگذاریم و به تخصص و تعهد بپردازیم. لذا افرادی که توان انجام کار دارند توانایی چاپلوسی در آنان موجود نیست که باید از این افراد بهره برد.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =