۲ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
پنتاگون بالاخره توضیح داد!

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همزمان با عملیات احتمالی ترکیه در شمال شرق سوریه، اعزام نیروهای نظامی این کشور برای مواجهه با عملیات احتمالی ترکیه در این منطقه را تکذیب کرد.

 راب منینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی درباره آخرین تحولات در سوریه اظهار کرد: دستوراتی از طرف جیمز ماتیس، وزیر دفاع برای ایجاد پست‌های دیده‌بانی ویژه به منظور رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه به عنوان هم‌پیمانمان در ناتو صادر شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، منینگ گفت: خبرهایی درباره ترکیه و اینکه آمریکا نیروهای نظامی زیادی را به شمال سوریه اعزام کرده، خواندم، قطعا این اخبار صحت ندارند و ما گروه نظامی بزرگی به شمال سوریه نفرستاده‌ایم. (اینجا)

سخنگوی پنتاگون افزود: آمریکا و ترکیه درباره وضعیت شمال شرق سوریه با یکدیگر هماهنگ هستند و آمریکا از نزدیک به همکاری‌های خود با ترکیه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز واقعی بر شکست دادن داعش است، از همه کشورها و گروه‌های منطقه خواست تمرکز خود را بر این مساله بگذارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، ضمن ابراز نگرانی از حضور اعضایی از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ترکیه اعلام کرد که ارتش این کشور برای آغاز عملیاتی نظامی در چند روز آینده علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شرق رودخانه فرات آماده می‌شود.

اردوغان روز دوشنبه گفت: ما درباره آغاز عملیات نظامی‌مان در شرق فرات پاسخ‌های مثبتی از سوی ترامپ دریافت کردیم و وجب به وجب خاک سوریه را تا شناسایی آخرین تروریست در منطقه پاکسازی خواهیم کرد.

در مقابل پ.ک.ک که آنکارا آن را سازمانی تروریستی می‌داند، تهدید کرد در صورت آغاز عملیاتی نظامی از سوی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه، پاسخ کوبنده‌ای به این ارتش خواهد داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =