به گزارش ایسنا:

وزارت امور شهروندی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد برای جلوگیری از ازدواج دوم مردان، سامانه ثبت ازدواج الکترونیکی راه‌اندازی کند.

در این بیاینه آمده است: تا سال 2015 میلادی تمامی ازدواج‌های صورت گرفته در این کشور به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و این روند می‌تواند به ماموران دولتی این کشور در اعمال مجازات علیه مردانی که از قانون تک همسری تخطی کردند، کمک کند.

«چن وی» یکی از وکلای وزارت امور شهروندی چین در این باره به روزنامه‌ شانگ‌های دیلی، عنوان کرد: «شانگهای» و «پکن» ـ پایتخت این کشور ـ اولین شهرهایی هستند که این روند در آنان اجرا می‌شود.

این وکیل در ادامه خاطر نشان کرد: 23 استان و چهار مرکز شهر در این کشور تحت این سامانه قرار می‌گیرند، این روند اگر چه برای اولین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما می‌تواند جامعه را از خطر از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها نجات می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آماری که پنج سال قبل توسط وزارت امور شهروندی چین انجام گرفت مشخص شد 20 درصد از یک‌هزار و 240 مرد متاهل و 9/3 درصد از یک‌هزار و 275 زن متاهل در مناطق شهری و حومه‌ای این کشور حداقل یکبار روابط نامشروع داشته‌اند. همچنین 45 درصد از مردان متاهل به صورت مخفیانه زن دوم دارند، در حالی که داشتن همسر دوم در این کشور تخلف است و فرد خاطی به شدت مجازات می‌شود.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، علت اصلی ممنوعیت ازدواج دوم، بالا رفتن میزان طلاق و خودکشی و قتل‌های خانوادگی اعلام شده است، به طوری که در سال 2009 میلادی، دو میلیون و 470 هزار زوج از یکدیگر جدا شدند که این میزان 9 درصد بیشتر از سال قبل گزارش شده است.

بر این اساس و در پی وجود چنین جوی در خانواده‌های چینی، دولت این کشور تصمیم دارد تا با الکترونیکی کردن سامانه ازدواج از تقلب در مدارک شناسایی و وقوع چنین رویدادهای ناگواری جلوگیری کند.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =