نقشه‌ای که ترکیه برای گردشگران کشورهایی مانند ایران کشیده است

فارس نوشت: وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: این کشور قصد دارد طی ۵ سال، حجم ورودی گردشگر به این کشور را دو برابر کرده و به ۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ برساند.

محمت ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری، ترکیه گفت: این کشور قصد دارد حجم ورود گردشگران خارجی را به دو برابر افزایش دهد و در سال ۲۰۲۳ میزبان ۷۰ میلیون گردشگر باشد.

او مدعی شد از محل ورود این ۷۰ میلیون گردشگر ۷۰ میلیارد دلار درآمد نصیب ترکیه خواهد شد.

ارسوی می‌گوید: بخشی از برنامه ترکیه برای جذب گردشگر بیشتر بالا بردن سطح آنکارا در حوزه گردشگری بین‌المللی از طریق معرفی مناطق باستان شناسی جدید و همچنین تنوع غذایی ترکیه در کنار زیبایی‌های طبیعی این کشور است.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه می‌گوید:‌هدف ما جذب ۷۰ میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۲۳ و کسب ۷۰ میلیارد دلار از این محل است. این هدف ماست و ما به طور نظام‌مند برای رسیدن آن در حال کار هستیم.

اگرچه محمت ارسوی سابقه سیاسی ندارد اما فعال اقتصادی موفقی بوده و رئیس چندین آژانس گردشگری است و در روز ۹ جولای به عنوان وزیر گردشگری ترکیه معرفی شده است.

این وزیر ترک می‌گوید: در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کردند و بنابراین این کشور آسیایی اروپایی ششمین یا هفتمین مقصد گردشگران در سال جاری بوده است اما رتبه ما در کسب درآمد از گردشگری چهاردهمین کشور است. ما باید با جذب گردشگران بهتر درآمد خود را افزایش دهیم.

۶۴۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =