لاریجانی: ایران در فکر نزاع با کشورهای منطقه نیست، اما وقتی جنگی به راه می‌اندازند توقع تأیید نداشته باشند

ایرنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت و دموکراسی (مردم سالاری) یک واقعیت عینی و واقعی است که حاصل تجربه هشت سال دفاع مقدس و تکیه بر مردم است.

علی لاریجانی روز پنجشنبه در جمع علمای شیعه واهل سنت بندرلنگه افزود: جمهوری اسلامی ایران در امنیت صاحب سبک بوده و در سیاست خارجی نیز در مدار وفاق حرکت می کند اما از سیاست های اشتباه حمایت نمی کند. ایران هیچگاه بدنبال درگیری با کشورهای منطقه نبوده و همواره با همه آنها حتی عربستان صعودی دست دوستی داده اما وقتی جنگی راه می اندازند نباید انتظار داشته باشند راه غلط آنها را تایید کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مصداق این سیاست های اشتباه جنگ یمن و ارتباط با رژیم صهیونیستی است که ایران به این کشورها توصیه می کند که این سیاست را رها کنند.
به گفته ی لاریجانی، جنگ چهار ساله در یمن با وجود تمام کشتارها و بمباران بیمارستان و دیگر اماکن نتیجه ای نداشته و مشخص شده یمنی ها اهل واگذاری کشور خود به بیگانگان نیستند. اهداف آمریکا و کشورهای استکباری در مناطقی مانند عراق و افغانستان نیز محقق نشده، زیرا مردم جهان دیگر مناسبات سیاسی و اشغال نظامی را نمی پذیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات و اختلاف افکنی های دشمنان علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: این روش ها در ایران نیز به نتیجه نخواهد رسید، زیرا ایران کشوری وسیع با انژری پایدار است و نیروهای مسلح آن نیز در دوران دفاع هشت ساله آبدیده شده اند.

به گفته ی لاریجانی، امنیت ایران نتیجه فعالیت تمام نیروهای مسلح است و با چند حرف و نشست های مخفی دشمنان خللی به این امنیت وارد نخواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت فکری و عملی در استان هرمزگان بویژه شهرستان بندرلنگه را یک ظرفیت بزرگ و فرصتی مناسب برای توسعه این منطقه توصیف کرد.

لاریجانی ادامه اداد: برخی نادانسته به اختلاف شیعه و سنی دامن می زنند و برخی سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه نیز در این اختلاف افکنی ها فعالیت می کنند.
۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =