پرواز ۲ پهپاد ناشناس در آسمان فرودگاه گاتویک لندن/ فرودگاه تعطیل شد

ایرنا نوشت: فرودگاه گاتویک لندن به دنبال پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی آسمان این فرودگاه بر روی پروازها بسته شد. باند فرودگاه گاتویک از ساعات پایانی دیشب چهارشنبه مسدود شد و تمام پروازهای ورودی به سایر فرودگاه‌های اطرف هدایت شد. ساعت ۳ و نیم بامداد باند فرودگاه باز شد، اما پس از شناسایی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر، باندهای فرودگاه دوباره بسته شد.

 

فرودگاه گاتویک لندن به دنبال پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی آسمان این فرودگاه بر روی پروازها بسته شد.

به نقل از منابع انگلیسی در روز پنجشنبه، باند فرودگاه گاتویک از ساعات پایانی دیشب چهارشنبه مسدود شد و تمام پروازهای ورودی به سایر فرودگاه‌های اطرف هدایت شد. ساعت ۳ و نیم بامداد باند فرودگاه باز شد، اما پس از شناسایی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر، باندهای فرودگاه دوباره بسته شد.
گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از پروازهای ورودی به این فرودگاه پرتردد انگلیس، حتی به پاریس و آمستردام هدایت شده است.تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از سرگردانی تعداد زیادی از مسافرانی است که پروازشان با تاخیر مواجه شده است.
برخی مسافران نیز خشم خود را فضای مجازی کشانده از انتظارهای طولانی در داخل هواپیما خبر داده اند.مقام‌های فرودگاه از مسافران خواسته اند تا پیش عزیمت به سمت فرودگاه، آخرین وضعیت پرواز خود را چک کنند.
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از مردم انگلیس در آستانه آیام تعطیلات کریسمس راهی مسافرت‌های خارجی هستند. تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی از هفته آینده در انگلیس آغاز خواهد شد و این ایام یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین فصول سال به شمار می‌رود.
فرودگاه گاتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد که دومین فرودگاه مهم و پر رفت و آمد لندن به شمار می‌رود.فرودگاه گاتویک دارای دو باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است. تنها در سال گذشته میلادی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر دراین فرودگاه جابجا شده اند.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =