جاده چالوس بعدازظهر روز جمعه یک‌طرفه می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:رئیس پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده چالوس عصر امروز ۳۰ آذرماه خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران  با بیان اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج- چالوس ممنوع است، گفت: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ فردا جمعه ۳۰ آذر ماه از کرج به مرزن آباد ممنوع است.

وی افزود: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فردا از مرزن آباد به کرج یک طرفه میشود.

سرهنگ قدمی گفت: رانندگان در هنگام مواجه شدن با حجم زیادی از خودروها در جاده‌های چالوس و هراز به نکات ایمنی و دستورات ماموران پلیس راه مستقر در این مسیرها توجه کنند تا سفر ایمن داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران از مسافران خواست با توجه به بارندگی و بارش برف در ارتفاعات استان تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، البسه و غذای گرم به همراه داشته باشند و پیش از حرکت سیستم‌های گرمایشی، برف پاک کن و چراغ‌های روشنایی خودرو را بررسی کنند.

سرهنگ قدمی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز به بکارگیری ۱۵۰۰ پلیس راهور در طرح انتظامی ترافیک زمستانه در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: پلیس راه در طرح زمستانه امسال با راه اندازی ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار، ۲ پایگاه امداد هوایی و با بکارگیری بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو به مسافران زمستانی خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: در این طرح، نیروهای پلیس راه به همراه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی وراه و شهرسازی در محورهای کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر - ساری مستقر می‌شوند.

محمد زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران هم با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد، گفت: ۲۰ هزار عدد علائم اخطاری و راهداری در راه‌های استان نصب شده است.

وی با اشاره به برفگیر بودن سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان افزود: شانه سازی، روکش آسفالت، تابلو علائم، و اجرای راهداری زمستانی با حدود ۳۲۰ راهدار، ۲۲ راهدارخانه و ۲۵۰ دستگاه ادوات راهداری  انجام شد.

جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان یکی از جاذبه‌های گردشگری دردنیاست که به تازگی ۸۵ ساله شد.

جاده چالوس و به تعبیری چهارمین جاده زیبای جهان در ذهن و روح ایرانیان فقط یک راه ارتباطی نیست، این جاده از کرج در استان البرز آغاز و به شهرستان چالوس در استان مازندران ختم می‌شود.

نام رسمی جاده چالوس جاده ۵۹ است؛ در آذرماه سال ۱۳۱۲ این جاده افتتاح شد، اما تنها یک افتتاح نمادین در آن روزها صورت گرفت، حدود ١٠سال به طول انجامید تا کار احداث جاده بطور کامل به اتمام برسد و در حال حاضر نیز عملیات‌های مختلف راهداری برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت آن در مقاطع مختلف از سال دنبال می‌شود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =