امام جمعه مشهد: قیمت‌ها وحشی شده‌اند/ قانون جنگل بر بازار حاکم است

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: بر بازار قانون جنگل حاکم است و هر کس هر چه بخواهد در بازار می‌کند. در یک خیابان و در چند ده متر فاصله می‌توان چندین قیمت یک جنس را با اختلافات زیاد دید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام والمسلیمن محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: چند روز قبل مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدا دیداری داشتند و در آنجا هشداری نسبت به نقشه‌های دشمن در سال ۹۸ ارائه فرمودند. استکبار خونخوار آمریکا در راس این دشمنان است و در کنار آن رژیم صهیونیستی و آل سعود است. اینها ۵ کار را براساس قراین تصمیم دارند صورت دهند.

فرزانه گفت: عملیات پنهانی و جاسوسی و ترور و خرابکاری یکی از این اقدامات است؛ دوم استفاده از فضای مجازی و عملیات سایبری است که به مراکز اطلاعاتی و دولتی نفوذ کنند و در درجه سوم به دنبال ایجاد ناامنی در مرزها هستند و سپس در مرحله چهارم به دنبال تشدید شکاف‌های طبقاتی و قومی هستند. در مرتبه پنجم دنبال بزرگ کردن اختلاف طبقاتی میان مردم و مسئولان هستند.

اهم اظهارات فرزانه به شرح زیر است:

*یکی از اقدامات اینها این است که زندگی اشرافی برخی از مسئولان را مطرح می‌کنند و رفتار آقازاده و داماد فلان مسئول را برجسته می‌کنند؛ از این سو نیز مردم با تنگناهای اقتصادی و معیشتی روبرو هستند؛ قیمت‌ها وحشی شده‌اند و بر بازار قانون جنگل حاکم است و هر کس هر چه بخواهد در بازار می‌کند. در یک خیابان و در چند ده متر فاصله می‌توان چندین قیمت یک جنس را با اختلافات زیاد دید.

* دشمن از این مسئله به سود تشدید آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کند. اگر این آسیب‌ها طولانی شود خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد؛ بیکاری و معیشت سخت مردم نباید طولانی شود و رو به افزایش برود زیرا عواقب غیرقابل ترمیمی دارد و دشمن از همین مسئله حداکثر استفاده را می‌کند.

* در این شرایط باید چند نکته را لحاظ کنیم؛ آنچه که باید از مسئولان دیده شود کار شبانه روزی و به تعبیر مقام معظم رهبری اقدام جهادی است و غیر از این در این شرایط جواب نمی‌دهد و باید کار مردم مقدم بر کار بستگان باشد و در این شرایط کار به صورت اداری روتین جواب نمی‌دهد.

* مردم نیز باید نسبت به نقشه‌های دشمن هوشیار باشند و در مقابل سختی‌ها مقاومت کنند و نیروهای امنیتی باید مراقب نیروهای نفوذی باشند. دشمن به دنبال نفوذ در لباس‌های مختلف است و نباید این مسئله را کوچک شمارد و آن را توهم دانست.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =