۶ عادتی که شما را سالم نگه می‌دارد

سایت فرادید نوشت:  گاهی اوقات برای حفظ سلامت مان مجبوریم کارهای سختی انجام بدهیم. مثلا باید ۱۰ کیلو لاغر شویم. یا از خوردن غذاهای مورد علاقه مان، محروم شویم. اما گاهی کارهای خیلی ساده می‌تواند به حفظ سلامت ما در دراز مدت کمک بکند. شما با رعایت چند نکته ساده، کمک بزرگی به سالم ماندن بدن تان می‌کنید.

به تازگی چند محقق استرالیایی، نتایج مطالعات جدید خود را منتشر کرده اند. آن‌ها چند راز کوچک به ما گفته اند که می‌تواند ما را سالم‌تر و سرحال‌تر بکند. با ما همراه باشد تا این رازها را به شما بگوییم.

با نور خورشید دوست باشید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ سلامتی و شاد بودن، استفاده از نور آفتاب است. نور آفتاب، تولید سروتونین را در بدن ما افزایش می‌دهد. این هورمون باعث شاد بودن ما و کاهش سطح استرس در بدن می‌شود.

همچنین نور آفتاب صبحگاهی، ویتامین D بدن ما را تامین می‌کند. آفتاب صبح یکی از عوامل اساسی برای ساخته شدن ویتامین D است که استخوان‌ها را محکم می‌کند و از اختلال سیستم ایمنی هم پیشگیری می‌کند.

غذاهای پروبیوتیک بخورید

یکی از راه‌های ساده برای بهبود و حفظ سلامت عمومی، خوردن مواد خوراکی پروبیوتیک است.

غذاها و خوراکی‌های پروبیوتیک دارای باکتری‌های مفید برای بدن هستند. این باکتری‌های مفید باعث می‌شوند دستگاه گوارش بهتر کند. به طور کلی مواد غذایی پروبیوتیک عملکرد بدن مان را نیز بهتر می‌کنند.

در حال حاضر لبنیات پروبیوتیک در همه فروشگاه‌ها در دسترس است. علاوه بر این موادی مثل سیب زمینی آبپز، پیاز خام و مارچوبه دارای پروبیوتیک‌ها هستند.

زود شام بخورید

محققان استرالیایی می‌گویند زود خوردن شام باعث بهبود سیستم گوارش و خواب خوب در شب می‌شود. در واقع بهتر است حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت بعد از صرف شام و هله و هوله‌های بعد از آن دیگر چیزی میل نکنید. محققان توصیه ‌می‌کنند به نوعی روزه داری شبانه داشته باشید. مطالعات جدید نشان می‌دهد این کار مزایای زیادی برای بدن دارد.

این روزه داری به پاکسازی سلول‌ها از مولکول‌های مرده کمک می‌کند.

اگر تا دیر وقت کار می‌کنید یا بعد از کار، زمان زیادی را برای برگشت به خانه صرف می‌کنید، یک ساندویچ خانگی یا چیز دیگری را برای شام با خودتان سر کار ببرید. در این صورت به موقع و قبل از رسیدن به خانه، شام می‌خورید.

شب‌ها به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب کافی و با کیفیت در شب به سرحال بودن و کنترل عواطف ما کمک می‌کند.

دانشمندان استرالیایی دریافته اند خانم‌هایی که خواب شبانه کافی و چرت کوتاه روزانه دارند، تمرکزشان هم بیشتر است. این خانم‌ها کنترل بیشتری هم در امور روزمره دارند. علاوه بر این‌ها خواب خوب شبانه، خلاقیت شما را زیاد می‌کند.

به گوش‌های خود توجه کنید

گوش ما یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن است، ولی معمولا از آن غافل می‌شویم. تا این که سال‌ها می‌گذرد و یک دفعه می‌بینیم حرف‌های نوه مان را نمی‌توانیم بشنویم.
دانشمندان توصیه می‌کنند که هر روز کمی به گوش‌های خودمان استراحت بدهیم و هیچ آهنگی گوش نکنیم. هر وقت هم خواستیم آهنگ گوش کنیم باید صدایش در حدی باشد که بتوانیم مکالمه‌های دیگر را بشنویم.
۴۲۴۲
کد خبر 1215178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =