عادل آذر: بودجه باید بر پایه مالیات نوشته شود/ از اجرای قانون بازنشستگی خیلی راضی هستیم

ایرنا نوشت: رییس دیوان محاسبات با تاکید بر این که باید دربودجه اعتبارات هزینه ای و جاری رااز محل درآمدهای واقعی که مالیات است تامین کنیم، گفت:تاکیدی که رهبری بارها داشتند این بود که تا می توانیم قطع وابستگی اعتباری به نفت را دنبال کنیم که البته ما هم در بودجه به آن تاکید داشتیم.

عادل آذر درباره الزاماتی که در بودجه 98 باید به آن توجه شود، گفت: در گزارشی که در صحن علنی مجلس روز سه شنبه 27 آذر قرائت شد، حدود 25 مورد تحت عنوان الزاماتی که در بودجه سال 1398 باید به آن توجه شود، احصا شده که شاه بیت همه آنها انضباط اقتصادی و جلوگیری از ریخت و پاش در هزینه ها است.

رییس دیوان محاسبات کشور شناسایی فعالیت ها و ماموریت های زائد، فعالیت های موازی، دوباره کاری ها که معمولا هزینه های مضاعف دارد را از دیگر محورهای اصلی دانست که باید مورد توجه در بودجه سال 98 قرار گیرد.
رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: مواردی که به خصوص در مجلس اتفاق می افتد گاهی هزینه های قطعی برای دولت درست می کنند، اما منابع واهی و غیرواقعی برای آنها شناسایی می شود، بنابراین منبع تحقق پیدا نمی کنند اما در مقابل هزینه قطعی و صد در صدی است که همه این موارد احصا شده است.


آذر یادآور شد: یکی از مهمترین مواردی که فکر کردیم نمایندگان مجلس خیلی خوب می توانند در حمایت از بودجه دولت بدهند، شناسایی دارایی های کشور است. آن چیزی که اکنون خزانه داری کشور ثبت، شناسایی و تایید کرده است حدود یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان است، تمام محاسبات ما نشان می دهد که می تواند این بالغ برچهاربرابر باشد، اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم از این محل بسیاری از درآمدها را واقعی کنیم و هزینه های اجتناب ناپذیر را پوشش دهیم.

وی در خصوص اجرای قانون بازنشستگی از زمان ابلاغ نیز گفت: ما راضی هستیم به خصوص در بخش دولت و وزارت خانه ها خیلی راضی هستیم.
وی ادامه داد: در این زمینه می توان گفت که وزارت خانه های پیشتاز کشور و نفت بوده اند که خیلی خوب عمل کرده اند.


رییس دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: در مجموع دستگاه هایی که در حوزه دولت قرار می گیرند قبل از شرکت ها خیلی خوب عمل کردند و خیلی پیشرفت خوبی داشته اند.


2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =