محمود عباس از انحلال پارلمان فلسطین خبر داد

ایرنا نوشت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب از انحلال پارلمان فلسطین و برگزاری انتخابات پارلمانی تا 6ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمودعباس در نشست رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت: دادگاه قانون اساسی فلسطین رای به انحلال پارلمان داد و ما نیز به اجرای این حکم متعهد خواهیم بود.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: در خصوص موضوع آشتی جنبش فتح با حماس طرحی ارائه کردم ولی تا این لحظه هیچ گونه پاسخی دریافت نشده است.
وی تاکید کرد، از توافق هایی که پیش تر در خصوص آشتی میان گروه های فلسطینی با تلاش های مصر صورت گرفت، هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.
عباس اضافه کرد: حماس جزئی از مردم فلسطین است اما ما با آن ها تفاوت هایی داریم که موضوعی فلسطینی است و ما نمی توانیم اتهام های تروریستی علیه این گروه را بپذیریم.
وی گفت: به حمایت از مردم فلسطین در محافل و مجامع بین المللی ادامه خواهیم داد تا حمایت های جهانی را برای این مردم جلب کنیم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان باردیگر مذاکره با دولت آمریکا را رد کرد و گفت: تلاش های بی فایده ای که امنیت فلسطین را هدف قرار داده باعث نمی شود که ما با طرح معامله قرن ترامپ مقابله نکنیم.
براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.
صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.
اشغالگران قدس در طرح قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =