سرپرست وزارت امور خارجه درباره مقصد بعدی سفرهای خارجی اش گفت: لا یعلم الغیب الا الله.

علی اکبر صالحی که از زمان انتسابش در وزارت خارجه تاکنون به دو کشور ترکیه و عراق سفر کرده است در حاشیه مراسم چهلم شهید شهریاری و سالگرد شهید علی محمدی در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره برنامه های بعدی او در سمت سرپرست وزارت امور خارجه تنها به بیان این جمله اکتفا کرد که: لا یعلم الغیب الی الله.

صالحی که ریاست سازمان انرژی اتمی کشورمان را نیز بر عهده دارد پیش از این در پاسخ به این سوال ایسنا که چندی پیش در برخی خبرها عنوان شده بود که شما در مذاکرات استانبول حضور خواهید داشت، با تکذیب این موضوع اظهار کرده بود: من به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی از اعضای کمیته هسته‌یی شورای عالی امنیت ملی هستم؛ بنابراین در تصمیم‌سازی‌های مربوط به موضوع هسته‌یی سهیمم اما کسی که این موضوع را پیگیری می‌کند دبیر شورای عالی امنیت ملی است و بنده حضور خودم در مذاکرات استانبول را به شدت تکذیب می‌کنم.

صالحی در همین حال روز پنجشنبه با احمد داوود اوغلو ـ وزیر امور خارجه ترکیه ـ که در تماس تلفنی با دکتر علی اکبر صالحی ـ سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان ـ سخن می گفت راجع به موضوعات مربوط به نشست قریب الوقوع جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم چهلم شهید شهریاری درمورد بازدید بازدید نمایندگان برخی از سازمانهای بین المللی از تاسیسات هسته ای ایران گفت: این اقدام در راستای شفاف سازی بوده و قبلا نیز دعوت های مشابهی را داشته ایم که نمایندگانی از کشورها آمدند و بازدیدهایی نیز صورت گرفت.

وی افزود: الان که در آستانه مذاکره با گروه 1+5 هستیم برای نشان دادن حسن نیت و برای چندمین بار اعلام کردیم که از تعدادی از نهادهای بین المللی و نمایندگانشان و از تعدادی از کشورها دعوت کردیم که نمایندگانشان در برنامه بازدید حضور داشته باشند.

صالحی ادامه داد: البته این به معنای دعوت از کشور خاصی نیست و بیشتر به عنوان مجموعه ای از این قبیل است.

وی گفت: ممکن است سفیری نیز در این هیئت وجود داشته باشد ولی این سفیر در واقع از مجموعه کشورهای همفکرشان در این هیئت نمایندگی می کند.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
    0 0
    راست ميگه ديگه شايد بركنار شده و خبر نداره
  • دکتر اسلامی CA ۱۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
    0 0
    صلوات!9
  • يک نفر از ملت ايران IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    فارسي را پاس داريد .
  • شادی IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ایشان به خبرنگار فارسی زبان پاسخ میفرمودند یا عرب زبان ؟ یا این از آثار مبارک سفر اخیر به سرزمین مولد و یاآوری هزار و یک وابستگی فرهنگی
  • ظرفیت IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    یعنی فضولی شما انسانها موقوف
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    محترمانه اش یعنی اینکه برو به کارت برس!
  • حقیقت گو IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ظاهرا سفر ایشان به عراق تاثیرات عمیقی بر ایشان گذاشته است!
  • بدون نام US ۰۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    چرا امام خمینی در عراق با مقامات فارسی صحبت می کرد، مگر نه اینکه هر سخن جایی و هرنکته مکانی دارد