نماینده زابل: تنگه احد ایران، در حال تخلیه است

مهر نوشت: نماینده مردم زابل با بیان اینکه سیستان به عنوان تنگه احد ایران، در حال تخلیه است، گفت: برای نگهداشتن این مردم شریف هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

حبیب اله دهمرده در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به موضوع آتش سوزی در یکی از مدارس دخترانه در زاهدان، گفت: « ۴ گل در یک کلاس درس بر اثر نبود زیرساخت در آتش سوختند و قلب مردم شریف را به درد آوردند و باعث تألم و تأثر شدند.»

دهمرده با اشاره به هزاران مرگ خاموش دیگر در استان، مطرح کرد:« چه کسی پاسخگوست؟ در اثر نداشتن حداقل معیشت در سرزمین بسیار مهم و حساس سیستان تنگه احد ایران، در حال تخلیه است. برای نگهداشتن این مردم شریف هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و آنها به حاشیه نشینی می پیوندند.»

نماینده مردم زابل تصریح کرد:« احساس همدردی با مردم منطقه سیستان و بلوچستان می شود و می گویید که برای سیستان باید کاری کرد، ولی عملی صورت نمی گیرد. چرا بررسی نمی شود که مردم در چه شرایطی به سر می برند. برای رفع خشکسالی دستور دادید ولی آیا بررسی شد که چند درصد از این کار اجرایی و عملیاتی شده است؟»

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    "برای رفع خشکسالی دستور دادید" مگر خشکسالی با دستور می رود ؟ برای حقابه چه شده ؟ برای مانگاری مردم چه کرده اید ؟ برای روستائیانی که نه اب دارند و نه دام و نه کشت و کار چه کرده اید ؟ برای کارمندانی که هوا ندارند چه کرده اید ؟ به چه دلخوشی باید بمانند ؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    این نام (تنگه احد)اشتباه است چون پشت وپایین سیستان مردم شریف مسلمان زندگی می کنندوهیچ دشمنی پشت وپایین سیستان وجودندارد.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    درجنوب آن بلوچستان ودرشرق آن کشورافغانستان وهردومسلمان هستند.ونام این تنگه مناسب نیست چون اطراف آن کفر ودشمنی وجودندارد.
  • عباس IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    1 0
    سلام ،برای رفع بحران خشکسالی سیستان وبلوچستان وخراسان جنوبی ورضوی باید انتقال آب از دریای عمان به عنوان راه حل نهایی هرچه سریعتر تا قبل از کوچ مردم این نواحی اجرایی شود.