خودرو یکی از محصولاتی بود که طی چندین ماه گذشته و بخصوص در تابستان همگام با نوسانات نرخ ارز قیمت‌های عجیب و غریبی را در بازار به ثبت رساند و اعتراضات زیادی را با خود به همراه داشت.

امیررضا صحرایی:خودروسازان که ابتدا برنامه‌های فروش خود را متوقف کرده بودند، بعد از گذشت مدتی تصمیم به ثبت‌نام اینترنتی چند ده هزارتایی محصولات خود آن هم بدون اعلام قیمت نهایی و تنها با دریافت مقداری وجه به عنوان پیش پرداخت گرفتند. مورد عجیب دیگر این ثبت‌نام‌ها که با استقبال نسبتا خوبی نیز مواجه گردید، تاریخ تحویل بلند مدت آن‌ها بود که حتی تابستان 98 را نیز می‌شد در لیست‌های منتشر شده از سوی خودروسازان مشاهده کرد.

با وجود گذشت ماه‌ها از زمان ثبت‌نام اما فروشندگان و وزارت صنعت همچنان از اعلام قیمت نهایی خودروهای خریداری شده امتناع می‌ورزیدند و هر از چند گاهی نیز شایعه جدیدی در فضای مجازی پیرامون این موضوع منتشر می‌شد که یکی پس از دیگری توسط نهادهای مربوطه تکذیب می‌گردید.

در نهایت اما وزارت صنعت اعلام کرد که قیمت‌گذاری باتوجه به حاشیه بازار انجام خواهد گردید و خودروساز موظف است که محصولات خود را پنج درصد کمتر از حاشیه بازار قیمت‌گذاری نماید. امروز و باگذشت چند هفته پس از اعلام این خبر، شرکت ایران خودرو با انتشار چند بیانیه قیمت جدید برخی از محصولات خود را به شرح ذیل اعلام کرد.

این قیمت‌ها از این پس در تمام بخشنامه‌های فروش این خودروساز از جمله فروش ویژه دی ماه اعمال خواهد گردید و کسانی که پیش از این جهت دریافت این خودروها ثبت‌نام کرده‌ بودند نیز مشمول همین قیمت‌گذاری‌ها خواهند گردید. براساس گفته‌های امروز وزیر صنعت طی روزهای آتی قیمت دیگر محصولات ایران خودرو و سایپا نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =