شهر زیرزمینی سامن، ظرفیتی عظیم برای جذب توریست

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر شهر زیرزمینی سامن را ظرفیتی عظیم برای جذب توریست و رونق اقتصادی این منطقه دانست.

 باب الله فتحی، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در بازدید از شهر زیرزمینی و طرح های عمرانی بخش سامن اظهار داشت: هر چه سریعتر باید ورودی مناسبی برای بازدید گردشگران از مجموعه دستکند سامن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: با افتتاح ساختمان ورودی دستکند سامن، گردشگران و مسافران علاوه بر بهره مندی از طبیعت زیبا، باغ های انگور و گردو و جاذبه های فرهنگی و مذهبی این بخش، می توانند از مجموعه زیبا و تاریخی شهر زیرزمینی نیز بازدید کنند.

فرماندار ویژه ملایر سامن را شهری دارای قدمت و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی دانست و افزود: سامن با برخورداری از مردمی سخت کوش، نخبه و نگاه وسیع اقتصادی و فرهنگی، از پتانسیل و ظرفیت بالایی برای توسعه در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع تبدیلی و غذایی و توسعه مشاغل وابسته به راه برخوردار است.

فتحی همچنین تبدیل یکی از خانه های تاریخی شهر سامن به اقامتگاه گردشگران و مسافران را اقدامی شایسته عنوان کرد و گفت: این برنامه می تواند الگویی مناسب و قابل استفاده برای دیگر نقاط شهرستان باشد.

وی ادامه داد: ایجاد این گونه اقامتگاه های تاریخی و سنتی، علاوه بر ایجاد جاذبه برای ماندگاری گردشگران در سطح بخش و شهرستان، به حفظ و استفاده بهینه از آثار و بناهای تاریخی نیز کمک می کند.

معاون استاندار همدان گردشگری را کلید توسعه شهرستان دانست و افزود: ایجاد خانه های بوم گردی در سایر روستاها و شهرهای ملایر و توسعه اماکن اقامتی به ویژه سکونتگاه های تاریخی، تجربه موفقی است که در دیگر نقاط کشور نیز موفقیت خود را به اثبات رسانده است.

فتحی تاکید کرد: خانه های بوم گردی اگر با فرهنگ اصیل و مهمان نوازی خاص مردم ملایر همراه باشد، به طور قطع با استقبال ویژه گردشگران و مسافران مواجه می شود.

وی همچنین وجود 2 محور ارتباطی ملایر- بروجرد- خوزستان و ملایر و نهاوند - کرمانشاه در بخش سامن را از دیگر ظرفیت های توسعه این بخش برشمرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه این محورها و ارتقای آنها از راه اصلی به بزرگراه صورت گرفته است که امیدواریم بزودی شاهد افتتاح چهارخطه این محورها باشیم.

فتحی اظهار داشت: در کنار توسعه این محورها که در مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات و محورهای ارتباطی جنوب و غرب با مرکز، غرب و شمال غرب کشور است، می توان مشاغل بسیاری در زمینه احداث استراحتگاه ها، تعمیرگاه ها، سوغات سراها و مراکز تفریحی و اقامتی ایجاد کرد.

معاون استاندار همدان با تاکید کرد: هدف از این بازدیدها شناخت بیشتر و بهتر از مسایل و رفع موانع پیش روی توسعه شهرستان و بخش های تابعه است و بر این اساس عملکرد خود و مدیران را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =