برداشت موفقیت آمیز ماهی خاویاری در هرمزگان

ایسنا نوشت:برای نخستین بار بیش از یک و نیم تن ماهی خاویار از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان حاجی آباد برداشت شد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در این خصوص گفت: این ماهی‌ها از دو استخر ذخیره آب کشاورزی در دشت گلروییه و جائین شهرستان حاجی آباد برداشت شده است.

عبدالرسول دریایی هدف از اجرای این طرح را توسعه آبزی پروری در آب‌های داخلی و به ویژه استفاده بهینه از ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و در حال بهره برداری عنوان کرد.

وی افزود: ماهیان خاویاری در دشت گلروئیه در مدت زمان دو سال و سه ماه با وزن متوسط ۱۲ کیلوگرم و در روستای جایین شهرستان حاجی آباد با مدت زمان پرورش یک سال و چهار ماه با وزن متوسط ۵ کیلوگرم برداشت شد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه ماهی‌های خاویاری برداشت شده به کشور روسیه صادر شد، تصریح کرد: هر کیلو ماهی خاویار ۸۰ هزار تومان برای کشور ارز آوری دارد.

دریایی امکان سنجی پرورش ماهی خاویاری در شهرستان‌های غیر ساحلی، استفاده حداکثری چند منظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی پروری استان توام با کشاورزی، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، آبزی پروری در مناطق دور از ساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت آبزیان را از مهمترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در پایان اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان‌های رودان و میناب هم آغاز شده است.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =