تخم ماهی کپور یکی از علایق انسان‌های عصر حجر

انسان‌های عصر حجر تخم ماهی کپور را در آبگوشت مخصوص ریخته و می‌خوردند.

به گزارش خبرآنلاین، آنالیز پروتئین و بقایای کاسه سرامیکی کشف‌شده در سایت Friesack 4 در منطقه باستانی Brandenburg نزدیک برلین نشان می‌دهد غذای مردم این منطقه در 6 هزار سال پیش آبگوشت ماهی بوده است که در آن تخم ماهی کپور (چیزی مثل خاویار به‌عنوان غذای لاکچری) دیده می‌شود. {لینک}

«آنا شِوچنکو» از موسسه زیست‌شناسی مولکولی مکس پلانک در درسدن آلمان با رادیوکربن متوجه شد که کاسه مذکور متعلق به 4300 سال پیش از میلاد مسیح است.

تحقیق مذکور در مجله PLOS One منتشرشده که رویکردهای غذایی مردم آن روزگار را نشان می‌دهد.

در سایت باستانی Friesack 4 بیش از 150 هزار آیتم کشف‌شده است که امور غذایی می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم مردمان باستان چگونه پخت‌وپز می‌کردند.

این محقق می‌گوید در حالی که مردم عصر میان سنگی، گوشت یک تکه را روی آتش می‌گرفتند، مردم ساکن این منطقه از آلمان آبگوشت ماهی لاکچری می خوردند!

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1208968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    3 6
    اروپایی ها از جمله آلمانی ها در این سالها سعی کرده اند برای خود تاریخ سازی کنند و بگویند زودتر از مردم در خاورمیانه متمدن بودند و شدند اما واقعیت این نیست هرچند الان متمدن تر هستن
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      4 0
      مردم خاورمیانه که وقت تحقیق علمی ندارند. همش دارن تو سر و کله هم می زنند.
  • محمود IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    2 0
    دقت کنید بعلت وجود تخم ماهی در شکاف ظرف ،به این نتجه رسیدند.ولی به نظر من،کاسه درز دار نباید توسط آنها مورد استفاده قرار میگرفته،بلکه هنگام شستن ظرف در رودخانه احتملا ظرف دچار ضربه و شکستگی شده سپس ظرف را همانجا داخل رود رها کرده اند که محل مناسبی برای تخم ریزی ماهی شده و در درز ظرف تخم ها گیر افتاده وچون در حرکت رود ظرف به بیرون ازآب پرت شده تخم ماهی خشک و بصورت فسیل در شرایط خاص تا این زمان باقی مانده است.