عصر چهارشنبه و ساعتی قبل از پرواز علی سعیدلو به دوحه ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از نامزدی در انتخابات هیات اجرایی آسیا استعفا می دهد.

استعفایی که شوکی بزرگ به فوتبال دوستان ایران محسوب می شود و محمد دادکان ، رئیس سابق فدراسیون فوتبال بلافاصله آن را ننگی ابدی بر پیشانی کفاشیان نام می نهد.

اگرچه نزدیکان به سعیدلو این تصمیم را نظر شخص کفاشیان برای بالا بردن شانس انتخاب سعیدلو می دانند و علی فتح الله زاده ، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این نکته را به عنوان مدیری نزدیک به رئیس سازمان ورزش تائید می کند ، در مقابل دادکان دعا می کند سعیدلو با فشار خود کفاشیان را وا داشته تا این تصمیم را بگیرد و او با این استعفا ضربه ای بزرگ ب ورزش کشور زده است.

اما اصل ماجرا شاید ریشه در گفته های محمد بن همام در تهران داشته است. جایی که او وقتی با اصرار خبرنگاران ایرانی برای حمایت از سعیدلو روبرو بود ، گفت:« ایران حتما یک کرسی در تشکیلات ما باید داشته باشد ، حالا یا رئیس یا عضو هیات اجرایی.» جمله ای که می توانست برداشت از آن عدم حمایت رئیس قطری از سعیدلو باشد اما در همان دقایق رئیس سازمان ورزش معتقد بود آنها باید از خدای شان باشد که ایران در تصمیمات اجرایی کنفدراسیون نقش داشته باشد. هرچند خود او بارها در محافل خصوصی تائید کرده بود بن همام به رغم فشار امیر قطر برای حمایت از نامزد ایرانی کار با نمایندگان نپال و سنگاپور که اساسا فرمانبردار هستند را ترجیح می دهد. بر اساس همان گفته ها هم بود که مشاوران رئیس سازمان ورزش با اینکه می دانستند اگر سعیدلو رای بیاورد ، کفاشیان اتوماتیک وار حق شرکت در انتخابات هیات اجرایی را ندخواهد داشت ، این باور را در رئیس شان ایجاد کردند که اگر کفاشیان انصراف دهد ، بن همام ناچار می شود برای رسیدن ایران به تنها کرسی نامزد شده اش در تشکیلات فوتبال آسیا به سود مان رای بدهد و با همین استدلال بود که کفاشیان ناچار به انصراف شد.

 

گزارش کامل در این مورد را اینجا بخوانید.

151 38

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =