برخی از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه‌وبویراحمد به خزانه برگشت خورد

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع حدود ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان خبرداد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، حسن نوروزی در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: از این اعتبار ۴۰ میلیارد تومان آن از اعتبارات پارسال استان بود که به علت کمبود نقدینگی به استان ابلاغ نشده بود و به تازگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تخصیص داده شد .

وی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان آن هم برای توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اختصاص داده شده است، افزود: چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان هم برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی سد تنگ سرخ و باند دوم پل سوم بشار یاسوج تخصیص داده شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات پژوهشی اختصاص یافته به استان در سال جاری را ۵۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین ماه فرصت دارند این اعتبار را جذب کنند .

نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی امسال در ۹سر فصل پیش بینی شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند تصریح کرد: تحقیق در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، توسعه فضای کسب و کار، گردشگری، آمایش سرزمین و نظام سکونت گاهی، نظام درآمد هزینه، اقتصاد دانش بنیان، امور سلامت و رفاه اجتماعی و ملاحظات امنیتی و دفاعی در بودجه از اولویت‌های و محورهای پژوهش است .

وی اعتبارت پژوهشی پارسال تخصیص یافته به استان را ۴۶۰ میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: از این اعتبار ۱۲۵میلیون تومان آن توسط ۵ دستگاه اجرایی استان جذب نشده و به خزانه برگشت داده شده است .

نوروزی به توزیع یک هزار و ۲۷۰میلیارد ریال اعتبارات بند ز استان و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبارات فنی و اعتباری استان خبر داد و اضافه کرد: این اعتبارات باید برای استان نتیجه خوبی داشته باشد .

وی یادآور شد: با تلاش و پیگیری های استاندار و نمایندگان طرح پایلوت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گچساران اجرای می شود.

همچنین غضنفر آرام، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمدهم از اختصاص حدود ۱۲۷ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از محل اعتبارات بند (ز) تبصره پنج قانون بودجه ۹۷ کل کشور به استان در سال جاری خبر داد و گفت:از این میزان اعتبار تاکنون ۹۰ میلیارد تومان آن توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است .

وی افزود: تا فردا دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند تا از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و با ارائه مدارک و مستندات لازم اعتباراتشان را جذب کنند .

آرام اضافه کرد: صورت حساب پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی که از اسناد خزانه اسلامی استفاده کردند تا بیست و چهارم دی ماه تبدیل به پول و به صورت نقدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود .

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در جذب نکردن اعتبارات پژوهشی در سال گذشته گفت: این کار ضمن وارد کردن ضرر و زیان به خود دستگاه اجرایی کم کار، موجب تضییع حقوق مردم و پژوهشگران استان می‌شود .

وی همچنین با تاکید بر جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی که تاکنون اقدام به این کار نکرده اند، افزود: مدیران این دستگاه‌ها باید در اسرع وقت با مجریان امر پژوهش انعقاد قرارداد کنند و جلوی بازگشت این اعتبارت را بگیرند .

احمدی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند از ردیف های متمرکز و متفرقه در مرکز منابع مالی وارد استان کنند .

وی اظهارکرد: در این رابطه هرجایی که لازم باشد خودم، نوروزی رئیس مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان کمک و همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد تا منابع بیشتری وارد استان شود و ضمن رفع مشکلات در روند طرح ها و پروژه ها تسریع به عمل آید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح های پژوهشی ضروری، کم هزینه و با مدت زمان کوتاه در استان تاکید و خاطرنشان کرد: نباید به دنبال طرح های بزرگ بنیادی، هزینه بر و طرح هایی که نتیجه قابل ملموسی در استان ندارند، بود .

احمدی تاکید کرد: تلاش شود تا اعتبارات یک درصد سهم پژوهش هزینه شوند، برگشت نخورد و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی با قرارداد ۲ تا سه ماه بسته شوند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همکاری همه دستگاه های اجرایی استان در خصوص طرح پایلویت اقتصادی شهرستان لنده و طرح پایلویت محرومیت زدایی شهرستان بهمئی تاکید کرد و افزود: تلاش کنیم تا این برنامه ها براساس برنامه زمانبندی شده و عملیاتی به پیش بروند .

احمدی تصریح کرد: دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور در این هفته به استان سفر می کند و برای چند روز مسائل و مشکلات این دو شهرستان را که یک به عنوان پایلوت در هیات دولت و دیگری به عنوان پایلوت در بنیاد مستضعفان اعلام شده به صورت میدانی  بررسی خواهد کرد .

وی اضافه کرد: همه سعی و تلاشمان براین است تا تجدید نظری در کل بودجه استانی سال آینده کهگیلویه وبویراحمد در مرکز کشور اتخاذ شود و بتوان این استان را برمدار، تلاش و فعالیت قرار داد و به آن شتاب بخشید .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =