نفوذ سامانه قوی بارشی از روز چهارشنبه به  آذربایجان‌شرقی

ایسنا نوشت: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای استان طی چند روز آینده، گفت: از اواخر روز چهارشنبه نفوذ سامانه‌ی قوی و فعالی، استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این سامانه باعث وزش تندباد شدید، ابرناکی، مه گرفتگی، بارش باران و برف و کاهش محسوس دما خواهد شد.

محمد اشجعی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه بارشی اخیر عبور کرده و از امروز جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما در استان پیش بینی می‌شود که این پایداری باعث مه آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پرجمعیت خواهد شد. 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شدت فعالیت سامانه در روزهای پنج شنبه و جمعه زیاد بوده و کولاک برف، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌های برفگیر استان پیش بینی می‌شود، از اوایل هفته‌ی آینده نیز دمای هوای استان 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید. 

وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم ترین زمان، 6 درجه بالای صفر و در سردترین زمان صفر درجه بوده است، افزود: دمای فعلی تبریز صفر درجه بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته یک درجه کاهش یافته است. 

اشجعی با ارائه اطلاعاتی از آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان کلیبر با 11 درجه بالای صفر، جزو گرم ترین مناطق و شهرستان ورزقان با 11 درجه زیر صفر خنک‌ترین شهر استان بوده است.  

وی یادآور شد: بیشترین میزان بارندگی در جلفا 7.8 میلی متر و در شرق تبریز«منطقه زعفرانیه» 3.2 میلی متر و در غرب تبریز«فرودگاه» 3.4 میلی متر گزارش شده و در شهرستان‌های مراغه، عجب شیر و بناب هیچ گونه بارندگی وجود نداشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =