حرف‌های دختر تیراندازی که قهرمان قایقرانی است

آرزو روددهقان موفق شد در مسابقات تیراندازی ایتالیا به مقام سوم برسد.

زاوش محمدی: آرزو رود دهقان موفق شد در مسابقات تیراندازی کامپوند در ایتالیا مقام سوم کسب کند. او که با هزینه شخصی به این مسابقات اعزام شد به دلیل عدم حمایت فدراسیون و نداشتن اسپانسر نمی تواند به مسابقات لاس وگاس برود. رود دهقان علاوه بر تیراندازی قهرمان قایقرانی است.
*خانم دهقان شما مقام سوم را در مسابقات ایتالیا کسب کردید. مسابقات چطور بود؟
این مسابقات جهانی بود و من هم شرکت کردم و خداراشکر مقام سومی هم به دست آوردم. البته این مقام مشترک میان من و استادم، خانم اکرم شعبانی است.
*شرایط مسابقات چگونه بود؟
مسابقات خوب بود. همه رقبا بودند، مبلغ جایزه بالا بود و برند های ارزشمند کمان هم در مسابقات حضور داشتند.
*خودتان تصور می‌کردید چنین مقامی را کسب کنید؟
خب یک مدت طولانی تمرین کرده بودم. بله فکر می‌کردم چنین مقامی را کسب کنم. چون به هر حال وقتی تمرین می‌کنید رکورد خودتان را می دانید. البته که رقبای ما سطح‌شان خیلی بالاتر از ماست. چون آن ها با کمان های جدید مثلا 2018 در مسابقات حضور پیدا می‌کنند در حالی که ما چنین امکاناتی نداریم. هزینه سفر و شرکت در مسابقات در حدود 35 میلیون تومان بود که فدراسیون به من پرداخت نکرد تا خودم با هزینه های شخصی در این مسابقات حضور پیدا کنم. من حتی اسپانسر هم نداشتم و همه هزینه ها را خودم پرداخت کردم. هیچ اسپانسری در مسابقات آزاد هزینه پرداخت نمی‌کند.
*اسپانسر شخصی هم برای تامین هزینه های مسابقات نداشتید؟
نه متاسفانه هیچ حامی مالی برای حضور در مسابقات وجود نداشت و پیدا نکردم. ولی برای مسابقات لاس وگاس، استادم خانم شعبانی با اسپانسر حضور خواهند داشت.
*شما برای مسابقات لاس وگاس نمی‌روید؟
نه من واقعا پولی برای حضور این در مسابقات ندارم. می‌توانم اسپانسر پیدا کنم ولی حمایت مالی آن ها همه جانبه نیست و من توانایی تقبل بخشی از هزینه ها را هم نخواهم داشت. 


*چه مسابقاتی در آینده خواهید داشت؟ چه برنامه ای برای آینده خود دارید و آیا در مسابقات المپیک هم حضور خواهید یافت؟
رشته من تیراندازی کامپوند است و المپیکی نیست اما برنامه ام برای مسابقات بعدی، مسابقات بوشهر است.
* نکته قابل توجه این است که شما قایقران هم هستید؟
بله من در دریاچه آزادی هم تمرین می‌کنم. من اول تیراندازی کار می کردم اما از قایقرانی هم خوشم آمد و راهی این رشته هم شدم.
*در قایقرانی هم مقام دارید؟
بله من در قایقرانی هم مقام دارم. یک سومی و یک اولی در مسابقات استان تهران. ما که دریاچه ای نداریم، اکثر بچه های قایقرانی هم انزلیچی هستند. 
*در قایقرانی هم روی مسابقات بین المللی فکر کرده اید؟
اگر شما قراردادی برای عضویت در تیم ملی یک رشته داشته باشید، دیگر نمی توانید قراردادی را برای رشته های دیگر ثبت کنید. چون واقعا ممکن نیست. من باید تمرینات زیادی را داشته باشم. من الان مثل یک کارمند با پاس قوامین کار می‌کنم. چند ساعت در روز تمرین تیراندازی می‌کنم و تیر می‌زنم. حالا باید همین وقت را برای قایقرانی بگذارم. البته که ممکن نیست. اما من صبح ها ساعت 5 صبح راهی دریاچه آزادی می شدم و می دویدم. ساعت هشت صبح قایقم را به آب می‌انداختم و تا یازده تمرین می‌کردم. بعد هم سریع برای تمرینات تیراندازی می‌رفتم. این شرایط به موفقیت من در تیراندازی هم کمک کرد. چون قدرت بدنی ام را بالا برده بود. چون ورزشکاران تیراندازی تحرک زیادی ندارند.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =