کیومرث هاشمی می گوید با نامه ای که به جهانگیری زد جلوی فاجعه ای را در ورزش گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس کمیته ملی المپیک، حرف های صریحی درباره نامه اش به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور زد. او در این نامه به گلایه از سیاست های وزارت ورزش برای تغییر اساسنامه فدراسیون ها پرداخت. او که امروز رودروی خبرنگاران نشست، در بخشی از حرف هایش با اشاره به این نامه گفت: «چند سال پیش فوتبال ما تعلیق شد و شرایط سختی بر ما گذشت. همه چیز از آنجا شروع شد و دیگر نمونه ای نداشتیم تا قبل از المپیک لندن که تیراندازی و قایقرانی هم تعلیق شدند. پس از آن قرار شد هر فدراسیونی اساسنامه مخصوص خودش را داشته باشد. مشکلات زیادی به وجود آمد. قرار شد هر فدراسیونی اساسنامه تخصصی با در نظر گرفتن شرایط کشور داشته باشد. در همان وضعیت چیزی بر مبنای برکناری وجود نداشت. در بحث استعفا هم بایستی در مجمع مطرح می شد. رئیس مجمع فدراسیون هم که رئیس همان فدراسیون بود. ما حتی جلساتی با وزارت ورزش برای اصلاح اساسنامه داشتیم. اصل حرکت خوب بود اما در ادامه دیدیم که دارند اساسنامه را یک شکل می کنند که این  برخلاف قوانین بین المللی است.»
او درباره گلایه وزیر ورزش به خاطر رسانه ای کردن نامه اش به جهانگیری می گوید: «به من خرده می گیرند چرا این کار را کردم. ما چند بار با وزارت ورزش مکاتبه کردیم. هفت بار نامه زدیم. قبل از بازی های آسیایی هم بود ولی دیدیم توجهی نمی کنند. گفتم ایرادی ندارد، بنده شخصا باید در جلسات باشم. گذشت و گذشت تا دیدیم در اساساسنامه ها 7 تغییر ایجاد کرده اند. تغییراتی که اصلا با سیاست های فدراسیون های جهانی همخوانی ندارد. من اگر نامه زدم به جهانگیری وظیفه ام را انجام دادم. ما باید با سیاست های دولت پیش برویم اما نه سیاست های شخصی. شما جای من باشید چه کار می کنید؟ بعضی ها می گویند ما دنبال این هستیم که فدراسیون ها زیر نظر کمیته بیایند اصلا این طور نیست. من دولتی ام اما نوکر که نیستم. اشتباه کردم جلوی یک فاجعه را گرفتم؟»

او با اشاره به اینکه امیررضا خادم هم مخالف چنین اساسنامه ای است، گفت:«اولین بار این امیررضا خادم بود که به اساسنامه ایراد گرفت و نامه زد و آلارم ها را روشن کرد. او خواست بگوید من نگرانم تا بقیه هم نگران باشند. خادم آبرویش را گذاشته است . درباره اساسنامه، ما راه برگشت به عقب را نداریم. شرایط هر روز سخت تر می شود. الان شیخ احمد خودش کویتی است اما ورزش کشورش در چه حالی است؟ نباید عبارات خشن را در ورزش به کار برد. هر چیزی راهی دارد.در بحث نوشتن اساسنامه ما  به فدراسیون هاکمک می کنیم. مازیار ناظمی گفته بود طبق ماده 52 و 53 وزیر تفویض اختیار می کند تا اختیاراتش را به مدیر کل بدهد.اصلا این طور نیست.این بد است که اختیارات مالی در اختیار مدیران کل قرار می گیرد. » 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    35 0
    همتون سرو ته یه کرباسید چه کمیته المپیک چه وزارت چه فدراسیون این وسط فقط مردم و هوادار ها اذیت میشن