تحلیل سی‌ان‌ان از کار دشوار ترکیه در سوریه

ایرنا نوشت: شبکه خبری سی ان ان درتحلیلی پیرامون خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و ورود نیروهای ترکیه به آن گفت: نبرد درشمال خاک سوریه برای ترکیه دشوار خواهد بود.

 سی ان ان گزارش داد: درارتباط با خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه، یک هیات نظامی آمریکایی برای هماهنگی عازم ترکیه شد.
'گل تویسوز' خبرنگار این رسانه تصویری آمریکا از استانبول گزارش داد: نظامیان ترکیه درحالی جایگزین نیروهای آمریکایی در خاک سوریه می شوند که قصد بیرون راندن کردهای مسلح را دارند که زمانی متحد آمریکا در نبرد علیه (گروه تکفیری – تروریستی ) داعش به شمار می رفتند.

وی افزود: این در حالی است که مقامات ترکیه می گویند که بین افراد عادی کرد با شبه نظامیان کرد تفاوت قائل هستند.
سی ان ان ادامه داد: شاهد افزایش تحرکات نظامی در مرز مشترک ترکیه با سوریه در نزدیکی شهر 'منبج' هستیم و آنکارا از انجام عملیات در شرق فرات خبر می دهد که این می تواند سومین عملیات نظامی در داخل خاک سوریه توسط ترکیه باشد.
خبرنگار سی ان ان افزود: ترکیه تلاش دارد تا به آمریکا ابراز اطمینان دهد که در صورت خروج نظامیان آمریکایی این منطقه شاهد خلا قدرت نخواهد بود.
تویسوز ادامه داد: با توجه به شرایط پیچیده در شمال سوریه همچون امکان احیای هسته های داعش و اینکه نیروهای کرد مسلح مورد حمایت برخی متحدان غربی می باشند و حضور ارتش سوریه، نبرد برای ترکیه در این منطقه چندان آسان نخواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته ( 28 آذرماه ) ازخروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد .
'مولود چاووش اوغلو' وزیر خارجه ترکیه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه اعلام کرد که آنکارا قصد دارد در سریعترین زمان ممکن ارتش ترکیه را وارد مناطق شرق فرات در شمال سوریه کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =