فارس: وزیر خارجه آمریکا در نیویورک با شاه عربستان و نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه السفیر لبنان، "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا ساعات پایانی شب گذشته با ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه عربستان که برای مداوای خود در نیویورک به سر می‌برد، دیدار کرد.

در این دیدار که ظاهرا با عجله هم همراه بود، کلینتون از واشنگتن به نیویورک رفت تا پیش از سفر خود به امارات، عمان و قطر با شاه عربستان نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در نیویورک با "سعد حریری " نخست‌وزیر لبنان نیز که برای دیدار با عبدالله راهی نیویورک شده است، گفت‌وگو کرد، "جفری فلتمن " مشاور کلینتون در امور خاورمیانه نیز در این دیدار حضور داشت.

حریری پیشتر گفته بود که برای دیدار با ملک عبدالله و بحث و بررسی با او در زمینه پیشبرد روند سازش میان عربستان و سوریه به نیویورک سفر می‌کند. وی ابراز داشته بود که توافق میان دو طرف سوری و سعودی هرگز عقب‌گرد نخواهد داشت و از ماه‌ها پیش این توافق حاصل شده است.

منابع آمریکایی به روزنامه السفیر گفتند که موضوعاتی نظیر عراق، یمن، لبنان و روند سازش در منطقه محورهای اساسی مذاکرات کلینتون با عبدالله بود. البته "فیلیپ کرولی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره نظر دیگری داشت و گفت که کلینتون برای عیادت از عبدالله و درخواست شفای وی با شاه عربستان دیدار می‌کند.

دیدار کلینتون با عبدالله و حریری که به دنبال نهایی کردن توافق میان سوریه و عربستان برای کنترل بحران در لبنان هستند، نگرانی کارشناسان منطقه‌ای را افزایش داده است، به نظر می‌رسد که این دیدارها که به صورت عجولانه و بدون برنامه‌ریزی هم صورت گرفته است، ارتباط مستقیمی با عقب افتادن آمریکا در روند توافق میان دو کشور داشته باشد و کاخ سفید تلاش جدیدی را برای مانع تراشی در روند این توافق آغاز کند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =