اشاره به کتاب ۲۵ میلیون تومانی تناولی برای دفاع از صابر ابر/ لیلی گلستان: نگفتم نسیم مرعشی از احمد محمود بهتر است

ایبنا نوشت: لیلی گلستان با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده برای کتاب صابر ابر گفت:‌ سوال من از شما این است که چرا وقتی برای کتاب ۲۵میلیونی پرویز تناولی جشن امضا برگزار کردند، سکوت کردید و الان برای کتاب ۳۰۰هزارتومانی صابر ابر نگران وضع اقتصادی مردم هستید.

این روزها بازار انتشار کتاب سلبریتی‌ها بسیار داغ است و انگار کتاب چاپ نکردن برای بازیگران نوعی ضعف محسوب می‌شوند. با این حال شاید یکی از پرحاشیه‌ترین کتاب‌های سلبریتی‌ها انتشار کتاب ۳۰۰هزار تومانی صابر ابر بود که واکنش‌های زیادی همراه بود و ما نیزبه این اثر پرداختیم. در واکنش‌های منتشر شده، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف این جریان بودند.

 
لیلی گلستان انتقادهای وارد شده به صابر ابر را غیرکارشناسی می‌دادند و در واکنش به حرف‌های منتشر شده گفت: کتاب صابر ابر عالی بود و من با صحبت‌های منتقدان درباره آن اثر موافق نیستم. این کتاب با قیمتی بسیار ارزان‌تر از آنچه قیمت واقعی آن است، عرضه شده و درواقع او این کار را انجام داده است تا همه افراد جامعه بتوانند این اثر ارزشمند را تهیه کنند. علیرضا رمضانی، مدیر نشر مرکز می‌گفت که قیمت این کتاب حداقل باید ۵۰۰هزار تومان باشد و خیلی ارزان است.
 
وی ادامه داد: صابر ابر در نگارش این اثر بسیار ظریف، دقیق، شیرین و جامع عمل کرده است؛ او در این کتاب جامعه زنان ایران را بسیار ریزبینانه و دقیق نشان می‌دهد و به نظرم اثری فوق‌العاده است. سوال من از شما به عنوان خبرنگار این است که چرا وقتی برای کتاب ۲۵میلیونی پرویز تناولی جشن امضا برگزار کردند، سکوت کردید و الان برای کتاب ۳۰۰ هزار تومانی صابر ابر نگران وضع اقتصادی مردم هستید.
 
گلستان در پاسخ به این سوال که «آیا میزان معروفیت صابر ابر و پرویز تناولی و سن مخاطبان و جنس مخاطبان این دو یکی است؟» گفت: من تفاوتی نمی‌بینم. به نظر شما مخاطبان تناولی کمتر از مخاطبان ابر هستند؟ اصلا من نمی‌خواهم درباره حواشی این کتاب و اتفاقات جشن امضا و رفتار صابر ابر صحبت کنم؛ چراکه به نظرم این موارد چندان اهمیت ندارد و اگر من و شما نقدی داریم باید به کتاب وارد کنیم و بگوییم که کتاب چنین ایرادی دارد، نه اینکه بگردیم و از صابر چیزی پیدا و مطرح کنیم.
 
این مترجم با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در یک سخنرانی‌، پیرامون مقایسه احمد محمود و نسیم مرعشی گفت:‌ من هیچ وقت نگفتم که نسیم مرعشی بهتر از احمد محمود است، بلکه گفتم نوشته‌های او به آثار احمد محمود پهلو می‌زند. به نظرم کتاب «هرس» بسیار عالی است و شاهکاری در ادبیات ماست و به زودی جهانی می‌شود.
 
وی ادامه داد: این کتاب به قدری روی من تاثیر گذاشت که من به چند نفر پیشنهاد کردم که از روی این کتاب فیلم بسازنند. «هرس» سراپا تصویر است؛ همه چیز در این کتاب خوب از آب درآمده و اثری بی‌نقص است. از وقتی که من این کتاب را خواندم به هر کسی که رسیدم خواندن این کتاب را پیشنهاد داده‌ام؛ چراکه این شاهکار از آن دست کتاب‌هایی است که هرکسی که آن را نخواند، ضرر می‌کند.
 
گلستان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: تعریف‌های من به خاطر دوستی با نسیم مرعشی نیست؛ چراکه اصلا این دختر را نمی‌شناسم؛ اما بعد از خواندن این کتاب لحظه‌شماری می‌کنم که کتاب سوم او هرچه زودتر منتشر شود. به نظرم اگر اثر دوم به این میزان از اثر اول بهتر شده است، بدون شک کتاب سوم بی‌نظیر خواهد بود. به هر حال خوشحالم که نسیم مرعشی این نوید را به ما می‌دهد که باید منتظر یک نویسنده درجه یک باشیم.

۲۴۱۲۴۱
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    4 0
    صابر ابر یک بازیگر است.دیگه همه اجناسشو نباید به ما غالب کنه.اونم اجناس دسته چندم.بخواهیم میریم اصلشو میخونیم که فراوانه از استادان شعر فلسفه جامعه شناسی و....