برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و دانش‌آموزان برتر لرستان

مراسم معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش وپرروش استان ، با حضور مدیرکل آموزش وپرورش لرستان،معاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی و رؤسا و معاونان اداره کل وفرهیختگان جامعه تعلیم و تربیت در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش  خبر آنلاین لرستان، دراین مراسم مدیرکل آموزش وپرورش لرستان، پژوهش را امری ضروری درکنار آموزش خواند و گفت:  پژوهش باعث تغییر و تحول ماندگاردر جامعه  و باعث خلاقیت و نوآوری شده و با پژوهش و طرح ایده های نو می توان به دستاورد های مهم علمی دست یافت.  

رضا زینی وند مقدم با بیان اینکه آموزش بایستی مولد،  کارآمد، اشتغالزا  وکاربردی باشد گفت: پژوهش متناسب  با نیاز  و مهارت های علمی در جامعه و دستگاه تعلیم و تربیت است وتنها راه توسعه هر جامعه در زمینه های مختلف، پژوهش می باشد .

مدیرکل آموزش وپرورش دربخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد : آموزش باید آسیب شناسی شود و واقعیت این است که فلسفه وجودی این پژوهشکده ها و طرح معلم پژوهنده برای رفع و علاج موانع، مشکلات و نارسایی های فعلی آموزش و پرورش بوده است  که در سند تحول بنیادین  به خوبی درک شده است  و با گذشت 12 سال از اجرای سند تحول بینادین آموزش و پرورش ، درآستانه تکمیل شدن آن هستیم.

تشکیل کلاسهای کارگاهی، تهیه و تدوین اولویت های پژوهشی آموزش و پرورش در راستای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین

زینی وند مقدم اظهار داشت: نیاز سنجی ، تشکیل کلاسهای کارگاهی ، تهیه و تدوین اولویت های پژوهشی آموزش و پرورش در سال 97 در راستای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین و استفاده بهینه از نتایج پژوهش ها در حل مشکلات و رفع تنگناهای موجود در سطوح مختلف، در آموزش و پرورش استان لرستان  صورت گرفته است که به صورت کتابچه دراختیار معلمین و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

در ادامه علی عبدی پورمعاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی  به جایگاه پژوهش و اهمیت آن درنظام آموزشی و ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت پرداخت  .

حسن اسماعیل زاده مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت نیز در سخنانی  به آسیب شناسی پژوهش و پژوهشگری درنظام آموزشی پرداخت و سپس گزارشی اجمالی از فعالیت های پژوهشکده تعلیم وتربیت در سال گذشته را ارائه نمود.

درپایان از3 کارشناس برترپژوهشی استان ، 1 پژوهشگر برتر کشوری ، 4 پژوهشگر برتر استان ، 14 معلم پژوهنده برتر استان و 9 دانش آموز پژوهشگر برتر( 5 نفر برتر کشور و 4 نفر برتر استان )  توسط مدیرکل آموزش وپرروش  تجلیل بعمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =