قتلگاه‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد مشخص شدند

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد قتلگاههای وحشتناک استان را معرفی کرد و با بیان اینکه نقاط حادثه خیر درون شهری بیشتر  از برون شهری است، تصادفات جاده ای را پنجمین جرم استان  عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، در اولین نشست علمی کاربردی بررسی و آسیب شناسی ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی که در یاسوج برگزار شد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان، تصادفات را پنجمین جرم در استان عنوان کرد و گفت: پیچ کِوِشک و پل تَنگِ کَناره در جاده ی یاسوج – بابامیدان و در جاده یاسوج – اصفهان پیچ شترخون از قتلگاه های وحشتناک دراستان است.

در این نشست که با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این دادگستری و جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش با حضور مسئولان قضایی، اداری و اصحاب رسانه برگزار گردیده بود.

الماس گشتاسبی به موضوع تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: این حوادث چه خسارتهای مالی برای نظام و دولت و مردم در پی دارد در استان هم مثل کشور موضوع مهمی است.

الماس گشتاسبی افزود: زیر ساخت های ارتباط جاده ای در استان معمولی است و تصادفات جاده ای پنجمین جرم در دادگستری استان است.

وی به سایر عوامل متعدد در این مورد اشاره نمود و بیان داشت: واقعاً یک آسیب جدی است تصادفات به عوامل خودرو، انسان و جاده بستگی دارد.

جاده های استان به لحاظ محرومیت هیچ استانداردی نداشته و خیلی محرومیم . معاون قضایی دادگستری استان گفت: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و پلیس راهور و ادارات ذیربط نقاط حادثه خیز برون و درون شهری را شناسایی کردیم که ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در معابر شهری و خارج از شهر وجود داشت که با اصلاح و حذف برخی اکنون به ۷۰ نقطه رسیده و ۴۰ نقطه دیگر در دست حذف است یا اصلاح است.

گشتاسبی در ادامه افزود: نقاط حادثه خیز درون شهری بیشتر از برون شهری است. ۶۰ درصد از خسارت تصادفات در مرکز استان است.

گشتاسبی در ادامه گفت: درحوزه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می توان با اختصاص بودجه هی ملی و ویژه برای جاده سازی در استان که به سبب کوهستانی و سخت گذر بودن شرایط خاصی دارد اقدام کرد تا هم جاده های در حال ساخت تکمیل شوند و هم در ۸ ماهه امسال۱۲۰ نفر در استان کشته نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد از تصادفات بعلت سرعت غیرمجاز است که در حوزه انسانی است کاهش آستانه تحمل مردم را یکی از معضلات دانست و افزود: بررسی این موضوع نیازمند کار فرهنگی همه ی عوامل فرهنگی دینی، سیاسی و اجتماعی جامعه است.

گشتاسبی به چند نقطه حادثه خیز اشاره کرد و گفت: پیچ کِوِشک و پل تَنگِ کَناره در جاده ی یاسوج – بابامیدان و در جاده یاسوج – اصفهان پیچ شترخون از قتلگاه های وحشتناک در استان است.

معاون قضایی دادگستری استان در پایان اظهار کرد: مسئول باید کار کند نباید فقط بنشیند و مدیریت کند طرح جامع ترافیکی شهر یاسوج و چالش پایش تصویری در استان متاسفانه خیلی ضعیف است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =