کارگردان «بانوی عمارت»: قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی همیشه برایم قابل احترام بوده‌اند

کارگردان «بانوی عمارت» ضمن ارائه توضیحاتی درباره ضرب‌المثلی که در این سریال به کار برده شد، از مردم خلج زبان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال «بانوی عمارت» در یادداشتی که اختصاصی در اختیار خبرآنلاین قرار داده است، نسبت به اعتراض اخیر مردم خلج زبان به استفاده از ضرب المثلی در این سریال نوشت:

«با سلام و درود بر هموطنان خلج زبان

بر خود لازم می‌دانم به اطلاع برسانم بنده و امثال بنده فیلم و سریال می‌سازیم تا مردم‌مان را با فرهنگ و هنر غنی این مرزو بوم بیشتر آشنا کنیم و در کنار مردممان باشیم اما در شرایط کنونی بعضی از بخل ورزان با حاشیه‌سازی از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند تا سریالی که پس از مدت‌ها بسیاری از مردم با آن ارتباط بر قرار کرده‌اند، از چشم بیاندازند و در این راستا از تنوع قومی و طایفه‌ای در ایران بزرگ سو استفاده می‌کنند.

این دسته باید بدانند حقیر یکی از فیلمسازانی هستم که همیشه قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی برایم قابل احترام بوده و هست شاهد این مدعا فیلم‌هایی است که ساخته‌ام از جمله فیلم سینمایی «اشک سرما»، «شکوفه‌های سنگی» و «مرثیه حلبچه» را که در رابطه با کردهای هم وطن و غیر هموطن ساخته‌ام و از آن مهم‌تر سریال مستند «آتای بزرگ» را در سیزده قسمت برای معرفی یکی از فرزانگان بزرگ اقوام بیست و چهارگانه ترک‌های آسیای میانه ساخته‌ام وطایفه خلج یکی از این اقوام بزرگ بوده است و آتای بزرگ همان قورقود آتا یا دده قورقود است که افسانه های او در بین این اقوام بسیار معروف است و این مجموعه چندین سال پیش از شبکه چهار سیما پخش شده است.

بنابراین ضرب‌المثلی که متاسفانه در سکانسی از سریال باقی مانده از جانب نویسنده و بقیه عوامل صرفا سهوی بوده چون ده‌ها نفر در طی مراحل ساخت این قسمت آن را از نظر گذرانده‌اند و کسی متوجه سوء‌برداشت‌های احتمالی از آن نشده است شاید به این دلیل که در زبان محاوره و در زمان قاجار بکار رفته است بعضی هم همانگونه که در لغت‌نامه دهخدا آمده است آن را به مفهوم زبان اشاره فهم کرده‌اند، حتی مسئولین حساس پخش متوجه آن نشده‌اند.

در هر حال از آنجا که این مسئله موجب رنجش هم وطنان خلج زبان شده است از طرف خود و همه عوامل این سریال از آن عزیزان عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم با سعه‌صدر خود آن را به‌دل نگیرند و با گذشت و بزرگ منشی که دارند ما را نیز از خانواده خود بدانند.»

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hosein IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    27 13
    بعد از سالها یه سریال خوب با دیالوگ های عالی تماشا میکنیم
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      2 1
      دلیلش اینه که از بعضی بازیگران خوب تئاتر با بیان شیوا استفاده کرده و همچنین بازیگران جوانی که در نقش سن واقعی خودشون بازی میکنن!
  • CZ ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    22 4
    صداسیما که نمیبینم ولی خبر آنلاین فاشیسته با سانسور نظراتش. این وضع اینطوری نمیمونه خداروشکر شبکه های اجتماعی چون تلگرام پوز شما خبرچی های حکومتی رو زد ...
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      1 1
      فاشیییسسست خخخخ واقعا مردم از خنده انصافا میدونی فاشیست چیه استاااااد؟؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    14 4
    من نمیدونم یه عده فقط دنبال بهونه هستن جنجال درست کنن. چی گفته حالا مگه؟